۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۴۷۸۳۰۸
استاد حوزه علمیه:

ازدواج درمان مناسبی برای مشکلات شخصیتی نیست

استاد حوزه علمیه گفت: ازدواج درمان گاه نیست و این تفکر شایع و اشتباهی در فرهنگ ما است که می گوییم فلانی را زن بدهید تا خوب شود در صورتی که این کار عواقب خطرناکی برای فرد و جامعه دارد.
حجت الاسلام جلال آستانه، معاون تهذیب حوزه علمیه ملایر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام جلال آستانه استاد حوزه علمیه ملایر در نشست تربیت مشاور که عصر امروز در مدرسه آخوند همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به اختلالات رفتاری افراد در جامعه گفت: گاهی دیگران به سختی می توانند هذیان افراد را بفهمند چرا که این افراد در ابراز عقائدشان کاملا متقاعد کننده هستند و بنا بر این با تماس طولانی متوجه می شوند که عقائد فرد مبتلا هذیانی و غیر واقعی است.

وی اظهار داشت: انواع اختلال های هذیانی عبارت اند از هذیان حسادت، خودبزرگ بینی، شهوانی، خیانت و گزند که گاهی اوقات می تواند ترکیبی از این موارد باشد.

استاد حوزه علمیه ملایر گفت: اختلال شخصیتی؛ اختلالی است مزمن و فراگیر و میزان شیوع آن در جامعه 10 تا 20 درصد در جمعیت تخمین زده می شود و تقریبا نیمی از بیماران روان پزشکان اختلال شخصیتی دارند.

وی ابراز داشت: این افراد دارای الگوهای ناسازگاری و انعطاف ناپذیری تکراری و با دوام از دوران نوجوانی و یا اوائل جوانی هستند و این افراد معمولا ناراضی و ناسازگار هستند و از اطرافیان برچسب اعصاب خرد کن دریافت می کنند.

حجت الاسلام آستانه گفت: معمولا افراد دارای علائم روانی پراکنده و به درمان مقاوم هستند و به مشکلات شخصیتی خود بینش کامل ندارند و برای درمان طولانی مدت باید به روانشناس مراجعه کرده و درمان شوند.

وی ابراز داشت: سایکوتیک ها نسبت به بیماری خود بینش ندارند اما نوروتیک ها به بیماری خود واقف هستند و باید دانست که اختلالات در سه دسته سلیکوتیک، نوروتیک و اختلال شخصیت دسته بندی می شوند.

استاد حوزه علمیه ملایر گفت: ازدواج درمان گاه نیست و این تفکر شایع و اشتباهی در فرهنگ ما است که می گوییم فلانی را زن بدهید تا خوب شود در صورتی که این کار عواقب خطرناکی برای فرد و جامعه دارد.

وی افزود: روان پریش ها شخصیت به هم ریخته ای دارند ولی نوروتیک ها شخصیت های سالمی دارند سازمان شخصیت سایکوتیک ها که اختلال شدید روانی دارند از هم پاشیده است و در نوروتیک ها که اختلال ضعیف روانی دارند، سالم است./202/979/ب1

ارسال نظرات