۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۴۷۸۲۸۹
آیت الله قبلان:

ایران دژ مستحکم دفاع از ملت های اسلامی است

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، ایران را دژ مستحکم دفاع از مسلمانان جهان توصیف کرد.
آيت الله عبدالامير قبلان نايب رييس مجلس اعلاي اسلامي لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در دیدار غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان هنر و ادب در بیروت گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمانتی حفظ  همه مسلمانان جهان است و دژی مسحکم برای دفاع از مسلمانان به شمار می آید.

وی افزود: ایران الگوی اعتدال و استقامت را در محافظت از آموزه ها و میراث اسلامی در پیش گرفته است.

این عالم لبنانی از استمرار پیشرفت و نوآوری در ایران ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: این کشور با قدرت در برابر توطئه ها و فتنه ها ایستاده و به حمایت از ملت های مستضعف می پردازد. از خداوند متعال می خواهیم ملت و رهبران و علمای ایران را حفظ کند.

حداد عادل نیز جایگاه آیت الله قبلان را والا خواند و تصریح کرد: ایرانیان  احترام خاصی به آیت الله قبلان دارند چرا که نقش مهمی در حفظ و گسترش روابط حسنه میان لبنانی ها و همچنین ایران و لبنان ایفا می کند.

از سوی دیگر، آیت الله قبلان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در ساختمان مجلس اسلامی علمای شیعه در بیروت برگزار شد، بر لزوم محافظت از روحیه همبستگی و وحدت میان ملت لبنان تأکید کرد و ادامه داد: قانون جدید انتخابات می تواند این روحیه را در جامعه حفظ کرده و نمایندگان واقعی ملت را به دولت و پارلمان سوق دهد.

وی خاطرنشان ساخت: برگزاری انتخابات بر اساس نسبیت و قرار گرفتن لبنان در یک حوزه انتخابیه از نمادهای فعالیت ملی به شمار آمده که گروه های مختلف را در نظام شریک می کند.

نایب رییس مجلس اسلامی علمای شیعه نسبت به اوضاع معیشتی و اقتصادی در این کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: لبنان در تیررس دشمن صهیونیستی و تکفیری قرار دارد و رژیم اشغالگر همچنان در حال تجاوز به حاکمیت لبنان است./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات