۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۴۷۸۲۸۶
امام جمعه موقت سمنان:

وحشت آمریکایی‌ها از ملت ما به حد کودکان 5 ساله ایرانی رسیده است

امام جمعه موقت دامغان گفت: مدعیان کدخدائی جهان که به منفورترین کشور دنیا از نگاه ملت‌ها تبدیل شده است آن قدر از ملت ایران وحشت دارند که حتی بر دستان کودک پنج ساله ایرانی نیز دستبند می‌زنند.
امام جمعه موقت سمنان

به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، حجت‌الاسلام‌ محمدباقر عبدوس ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور پرشور مردم این شهر با وجود سرمای زمستانی در مسجد امام خمینی (ره) سمنان برگزار شد اظهار داشت: دشمنان استکباری اسلام سال‌های سال کار کردند تا دین را از سیاست جدا کرده و سکولاریسم به وجود بیاورند.

وی با بیان اینکه آمریکا و شوروی سابق به عنوان 2 ابرقدرت جهانی دنیا را در قالب بلوک‌های شرق و غرب اداره می‌کردند بیان کرد: این کشورها حتی در خیالات خود هم فکر نمی‌کردند که ایران به عنوان یک کشور جهان سوم به یکباره برخاسته و شعار نه شرقی و نه غربی سر دهد.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه برخی‌ افراد در آن زمان می‌پرسیدند که مگر می‌توان بدون اتکا به شرق و غرب روی پای خود ایستاد تصریح کرد: در سال 57 نیز دنیا در عین ناباوری به چشم خود دید که بعد از گذشت بیش از یک هزار و 400 سال از صدر اسلام مردم ایران اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) بار دیگر حکومت دینی را فریاد زده و ایستادند و با حرکتی عجیب و حضور همه اقشار نابودی شاه را فریاد زد.

حجت الاسلام عبدوس امنیت را مهم‌ترین نعمت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران برای مردم خواند و با اشاره به نا امنی‌های موجود در کشورهای منطقه عنوان کرد: دشمنان از سال‌های گذشته و پس از شکست‌های متعددی که از ملت بزرگ ایران در عرصه‌های مختلف متحمل شدند برای تجزیه کشورهای منطقه مانند سوریه، عراق، یمن، بحرین و افغانستان به صحنه آمدند تا بلکه از این طریق بتوانند جمهوری اسلامی ایران را شکست داده و عزت و امنیت کشورمان را زیر سؤال ببرند.

وی با تأکید بر اینکه تفکر انقلابی جمهوری اسلامی ایران و صدور آن به کشورهای منطقه نگذاشت تا دشمنان به اهداف خود در منطقه برسند خاطرنشان کرد: حتی تصور یک روز ناامنی‌های موجود در کشورهای سوریه و عراق و یمن و دیگر کشورهای منطقه در کشورمان برای مردم ما غیرقابل تحمل است و امنیت موجود در کشور نعمتی بزرگ از جمهوری اسلامی ایران برای ملت بزرگ و بصیر ماست.

خطیب نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران با وجود همه فشارها، تحریم‌ها، سختی‌ها و دشمنی‌ها برای حفظ عقاید خود تلاش کرده و ایستادگی می‌کند افزود: ملت ایران بدون شک به خاطر حفظ عقاید خود در برابر همه این فشارها صبر خواهد کرد.

حجت الاسلام عبدوس با تأکید بر اینکه حفظ نظام و انقلاب از اوجب واجبات است بر ضرورت حفظ روحیه انقلابی در مردم ایران تأکید و تصریح کرد: باید این تفکر انقلابی و تحول روحی مردم که از ابتدای انقلاب اسلامی شکل گرفت‌ همچنان تداوم یابد چرا که اگر این تحول و انقلاب روحی از بین برود انقلاب اسلامی ما نیز در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه امروز دشمنی‌های آمریکا در برابر ملت ایران نتیجه معکوس داده است تأکید کرد: امروز و بعد از گذشت 38 سال از انقلاب اسلامی کار به جایی رسیده است که  رئیس جمهور آمریکا برای یک تصمیم خصمانه و خفت بار علیه ملت ایران، خود را در دنیا منزوی کرده است.

حجت الاسلام عبدوس با اشاره به اینکه آمریکائی‌ها روزی به دنبال کدخدائی در دنیا بودند خاطرنشان کرد: امروز همین مدعیان کدخدائی جهانی که به منفورترین کشور دنیا از نگاه ملت‌ها تبدیل شده است آن قدر از ملت ایران وحشت دارند که حتی بر دستان کودک پنج ساله ایرانی نیز دستبند می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران با انگیزه‌های مالی و مادی شکل نگرفت بیان کرد: هدف اصلی مردم از شکل دادن به انقلاب اسلامی، تحقق استقلال، آزادی، احیای اسلام و دین و شرف و تحقق واقعی امنیت در کشور شود.

خطیب نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران امروز از عزت و اقتداری کم‌نظیر در دنیا برخوردار است حمایت از مظلومان عالم را از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: بر اساس هدفی که امام خمینی(ره) در ابتدای انقلاب برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ترسیم کرده‌اند و مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید دارند انقلاب اسلامی ما تا زمانی که حتی یک نفر مظلوم در دنیا وجود داشته باشد ادامه خواهد داشت و در واقع جمهوری اسلامی ایران نقطه آغاز اتصال به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) است.

حجت الاسلام عبدوس با اشاره به اینکه هیچ فردی منکر وجود مشکلات و گرانی موجود در کشور نیست خاطرنشان کرد: اما با وجود همه این موارد انقلاب اسلامی در افقی رو به حرکت است که روز به روز بر عزت و اقتدار آن در دنیا افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری به عنوان هدایت‌گر انقلاب اسلامی و رهبری شجاع و فقیهی عادل در حال طی این مسیر بوده و در برابر همه این مشکلات و ناهنجاری‌های موجود ایستادگی کرده و سینه سپر می‌کنند و ملت بصیر و بیدار ایران نیز پشت سر ایشان با وجود هه این مشکلات در راه رسیدن به این افق و هدف مشخص در حرکت‌اند.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به فرارسیدن 19 بهمن عنوان کرد: هوانیروز ایران در 19 بهمن سال 57 به سیل عظیم مردم انقلابی ایران پیوستند از همه جنبه‌های مادی تأمین بودند و هیچ چیزی از نظر مادی کم نداشتند و همه چیز برای آنان فراهم بود اما این انگیزه‌های دینی و خدایی آنان بود که در این مسیر قرارشان داد.

حجت الاسلام عبدوس با تأکید بر لزوم انتقال ارزش‌های انقلاب و تبیین شرایط سال‌های انقلاب اسلامی برای جوانان و نوجوانان کشور تصریح کرد: امروز برای جوانان و نوجوانان ما خلق آن صحنه‌های بزرگ با دستان خالی ملت باور کردنی نیست.

وی با اشاره به اینکه دهه فجر انقلاب اسلامی فرصت مناسبی است تا ارزیابی کنیم که انقلاب اسلامی در چه مسیری در حال حرکت است عنوان کرد: عده‌ای افراد خوششان می‌آید تا مشکلات کشور را بزرگ جلوه داده و دل ملت ایران را خالی کنند و با اهدافی خاص به دنبال بزرگنمایی مشکلات کشورند.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه این افراد به دنبال ناامید کردن مردم از انقلاب اسلامی‌اند تصریح کرد: اما این افراد باید توجه داشته باشند که از عزت جمهوری اسلامی ایران همین بس که یک مشاوره کشورمان در عراق و سوریه همه نقشه‌های بیش از 6 ساله دشمنان در منطقه را به هم ریخت./101/977/ب1

ارسال نظرات