۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۴۷۸۲۲۵
امام جمعه اردبیل:

ملت ایران جواب تهدیدهای آمریکا را در روز 22 بهمن می دهد

امام جمعه اردبیل با اشاره به تهدیدهای اخیر ترامپ نسبت به ایران، گفت: ما جواب این تهدیدها را در روز 22 بهمن خواهیم داد و خواهیم گفت «انّ فرعون و هامان و جنودهما کانوا خاطئین».
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه با تبریک فرا رسیدن دهه فجر، انقلاب اسلامی را نتیجه وحدت و همدلی ملت و رهبری امام خمینی(ره) و نمادی از آرزوهای های مقدس یک ملت دانست.

وی با اشاره به مشکلات مختلف و تحقیرها در دوران ستمشاهی، افزود: یکی از این تحقیرها در عرصه علم بود به طوری که غرب اجازه رشد و پیشرفت علمی را در هیچ زمینه ای به ایران نمی داد و انقلاب اسلامی بزرگترین خدمت علمی را به کشور انجام داده و کرامت ملت را از این جهت احیا کرد.

آیت الله عاملی با بیان این مطلب که پیشرفتهای علمی از شاخص های بسیار مهم در اقتدار ملی و رفاه عمومی و اجتماعی است، تصریح کرد: حصر و انحصار فنون استراتژیک ظلم مضاعف برای بشریت معاصر و ابزاری خطرناک برای برده داری جدید است و انقلاب اسلامی ایران این طلسم را شکست.

خطیب جمعه اردبیل تحقیر دوم را عدم حاکمیت ملی برشمرد و گفت: نمایندگان ما از سوی ساواک و دربار تعیین می شدند و ملت در تصمیم گیری های کلان کشور و در مدیریت و سرنوشت کشور نقشی نداشتند و این بزرگترین اهانت به ملت است.

وی ادامه داد: اجرای انتخابات واقعی نشان وثوق و اعتماد یک حکومت به ملت خود است و انقلاب اسلامی از این جهت ملت را تکریم کرد و به تعداد سالهای انقلاب انتخابات برگزار کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان تحقیر سوم را در عرصه استقلال دانست و اظهار داشت: سالهای متمادی، دیگران بر ما تصمیم گرفتند تا کودتای 20 مرداد تمام برنامه ریزی های کشور دست انگلستان بود و بعد از کودتا تمام تصمیم گیری های نظامی، سیاسی و اقتصادی کشور به دست آمریکایی ها افتاد و ایران، ایالت 51 آمریکا نام گرفت.

وی در ادامه بیان داشت: فرح پهلوی در خاطرات خود می نویسد "محمدرضا می گفت تمام عمرم را صرف سرکوب نیروهای کمونیستی و چپ گراها کردم تا منافع غرب و در رأس آن آمریکا را حفظ کنم، هرچه به ما می گفتند از جان و دل پذیرفتم و مانند یک غلام حلقه به گوش مجری دستورات منطقه ای و فرامنطقه ای آنها بودم".

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها بیان کرد: خطرات افکار و اندیشه و اقدامات رئیس جمهور جدید آمریکا برای امنیت جهانی محرز است.

وی اظهار داشت: تمام دشمنان کشور آمریکا از اینکه او سر کار آمده است خوشحال اند، چرا که با تصمیمات او آمریکا رو به نابودی می رود. او با اقدامات خود منشأ تبلیغات مهمی به نفع اسلام و ایران در آمریکا گردیده است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به دست بند زدن به دستان پسر بچه ایرانی، تصریح کرد: اگر قصد اصلاح دنیا را دارید به دستان داعش، القاعده، طالبان، النصره، بوکوحرام و الشباب سومالی که همه ساخته دست خود شماست، دست بند بزنید. به دستان آل سعود دست بند بزنید که دو سال است فقیرترین کشور عربی را زیر بمباران با بمب های خوشه ای و فسفری شما قرار داده و تمام راه های امداد رسانی به این ملت فقیر را بسته است، به دست رژیم جعلی و سفاک و خون ریز اسرائیل که هفتاد سال است فلسطینی ها را قتل عام می کند دست بند بزنید.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به تهدیدات اخیر ترامپ نسبت به ایران، گفت: ما جواب این تهدیدات را در روز 22 بهمن خواهیم داد و خواهیم گفت «انّ فرعون و هامان و جنودهما کانوا خاطئین».

آیت الله عاملی با تاکید بر اینکه 22 بهمن نماد قدرت و اقتدار ملی است، افزود: ملت ما یک ویژگی مهم دارد که از انقلاب به ارث برده است و  آن اینکه هر وقت احساس کند دشمن نزدیک تر می شود و توطئه می کند به صورت ید واحده به صحنه می آیند و قدرت انقلاب و قدرت ملت را به نمایش می گذارند./201/937/ب1

ارسال نظرات