۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۴۷۸۰۵۱
حجت الاسلام رهبر در گفت‌وگو با رسا:

صنایع موشکی بهانه دشمنان برای مقابله با انقلاب است

امام جمعه موقت اصفهان اقدامات آمریکا علیه صنایع دفاعی کشور را بی اهمیت دانست و گفت: سیاست های آمریکا بر مبنای مقابله با انقلاب اسلامی است، مسائلی نظیر دانش هسته‌ای و صنایع موشکی تنها بهانه‌ای است تا آمریکا از طریق آن علیه انقلاب اسلامی اقدام کند.
حجت الاسلام رهبر

حجت الاسلام محمد تقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با تأکید بر اهمیت برخورداری از توان نظامی برای دفاع در مقابل دشمنان، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، فعالیت نظامی و دفاعی کشور به طور کلی جزء اصول راهبردی کشور و از خطوط قرمزی است که کسی حق دخالت در آن را ندارد.

وی در ادامه افزود: این صریح دستورات قرآن کریم است که می‌فرماید هرچه می‌توانید در برابر دشمنان سلاح و قوای نظامی تدارک ببینید و توان نظامی خود را همواره تقویت کنید، بنابر دستورات دینی و عقلی ما هیچ محدودیتی برای فعالیت تسلیحاتی و دفاعی خود قائل نخواهیم شد، اگر چه مسائلی نظیر سلاحهای کشتار جمعی و تسلیحات هسته‌ای هرگز در دستور کار جمهوری اسلامی نبوده است و نخواهد بود و قصد دستیابی به چنین تسلیحاتی را هرگز نداشته‌ایم.

برجام پیرامون فعالیت موشکی کشور نیست

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و برجام، تصریح کرد: در برجام هم بحث فعالیت موشکی و نظامی ایران مطرح نشده است و توافقی در زمینه محدودیت فعالیتهای دفاعی ایران صورت نپذیرفته است، این ایراد گرفتن به صنعت موشکی و دفاعی ایران بازی‌هایی است که آمریکایی ‌ها و دیگر قدرتها همواره در دستور کار خود داشته‌اند.

حجت الاسلام رهبر با بیان اینکه با روی کار آمدن ترامپ ممکن است مسائلی بیشتر و فراتر از این نیز علیه ایران مطرح شود، اظهار کرد: این بهانه جویی‌ها از سوی آمریکا همواره وجود داشته است، زمانی که کارتر اعلام کرد رابطه آمریکا و ایران قطع شود، امام خمینی فرمودند کارتر اگر یک کار درست کرده باشد همین است. در حقیقت ما از قهر امریکا و قطع رابطه با ایران نه تنها ترسی نداریم بلکه آن را مبارک می‌دانیم، هرقدر آمریکایی‌ها با ما لجاجت کنند ما استقبال می‌کنیم، چرا که این رفتار آمریکا امید مردم و مسؤولان را از آمریکا قطع خواهد کرد و این قطع امید از آمریکا مبارک و خوشایند است.

وی قطع امید از آمریکا را برای کشور بسیار لازم و مفید ارزیابی کرد و گفت: این اقدامات غیر حقوقی، غیر انسانی و غیر قانونی آمریکا برای ما ارزشی ندارد و نسبت به آن بی اعتنا هستیم، ما به خوبی درک کرده‌ایم که دنیا تنها آمریکا و متحدانش نیست، رهبر معظم انقلاب بارهار به مسؤولان گوشزد کرده‌اند که دنیا تنها آمریکا نیست و هرگز نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد، در همین راستا است که ما بدون جو سازی‌ها و اقدامات آمریکا در چارچوب قوانین و اصول انسانی و دینی همواره در حال رشد و تعالی سیستمهای دفاعی و نظامی و بالا بردن سطح دانش کشور در زمینه‌های مختلف خود هستیم.

صحبتهای آمریکایی‌ها پیرامون صنایع موشکی ایران یاوه گویی است

امام جمعه موقت اصفهان صحبتهای مسؤولان آمریکایی پیرامون فعالیتهای دفاعی و موشکی ایران را یاوه سرایی دانست و افزود: سیاستهای آمریکا بر مبنای مقابله با انقلاب اسلامی است، مسائلی نظیر دانش هسته‌ای و صنایع موشکی تنها بهانه‌ای است تا آمریکا از طریق آن علیه انقلاب اسلامی اقدام کند، مسؤولان آمریکایی بارها به صراحت گفته‌اند که از ثبات و رشد و تعالی انقلاب اسلامی به دلیل تهدید منافع غرب و آمریکا و اسرائیل نگران هستند، به همین دلیل است که همواره بهانه تراشی می‌کنند.

حجت الاسلام رهبر خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی برای جنایتکاران و استکبار یک تهدید و مایه امنیت برای ملتها و مظلومان است، استکبار جهانی امروزه شکست سنگینی در سوریه و عراق و یمن از انقلاب اسلامی خورده است و در جنگهای نیابتی با وجود تمام تلاشی که کرده است کاری از پیش نبرده، زمانی که این قدرت ایران را مشاهده می‌کنند نگران آینده خود و بقای خود می‌شوند.

وی ادامه داد: امام خمینی فرمودند اسلام ابرقدرتها را به خاک مذلت می‌نشاند، اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را یکی پس از دیگری برطرف و سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد. اینکه امام خامنه‌ای تأکید دارند که صحبتهای امام خمینی را مطالعه کنید برای این است که این مسائل برای ما روشن شود و بدانیم نباید در برابر دشمنان از خود ضعف نشان دهیم.

مسؤولان در برابر آمریکا موضع انفعالی اتخاذ نکنند

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر لزوم اتخاذ مواضع مستحکم در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا و پرهیز از مواضع انفعالی، از سوی مسؤولان کشور، تصریح کرد: هرچه در برابر زیاده خواهی‌های دشمن ایستادگی کنیم قطعا پیروزی‌های بیشتری به دست خواهیم آورد، آمریکا به دنبال بهانه گیری از کشور ما برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و نفوذ در کشور است.

حجت الاسلام رهبر با اشاره به ناتوانی آمریکا در مقابله با انقلاب اسلامی، عنوان کرد: اسرائیل بیش از 200 کلاهک هسته‌ای دارد، دیگر کشورها و قدرتهای غربی از جمله آمریکا از تسلیحات کشتار جمعی و هسته‌ای برخوردار هستند اما به فعالیتهای دفاعی ما و دانش صلح آمیز هسته‌ای کشور ما ایراد می‌گیرند و این نشان دهنده بهانه جویی با مقاصد استکباری از سوی این کشورها است.

وی پیرامون مطرح شدن مفید بودن مذاکره برای برطرف شدن ایرادات آمریکا به صنایع موشکی کشور، گفت: مذاکره اگر مفید و سودمند باشد باید مذاکره کرد، اما تجربه ثابت کرده است که مذاکره با غرب و آمریکا بی فایده و دارای ضرر و خسارت است، از مذاکره با آمریکا هرگز به نتیجه نخواهیم رسید به همین دلیل است باید با تکیه بر توان داخلی و ظرفیتهای بسیار کشور در چارچوب قوانین و مقررات به اداره امور کشور و تلاش برای رشد و تعالی کشور بپردازیم.

برجام به جایی نرسید و آش دهن سوزی نبود

امام جمعه موقت اصفهان، برجام را دارای فرجامی ناخوشایند دانست و اظهار کرد: برجام چندان هم نتیجه‌ای نداشت و به جایی نرسید، برجام یک توافقنامه‌ای در زمینه مسائل هسته‌ای کشور بود که باوجود آنچه در این توافقنامه از دست دادیم و ضررهایی که شامل کشور شد چندان برای ما ثمربخش نبود.

وی ادامه داد: برجام چندان آش دهن سوزی نیست و افتخاری هم ندارد، ما خیلی چیزها در برجام دادیم ولی در مقابلش چیزی نگرفتیم، هنوز مشکلات و مسائل زیادی در زمینه تحریمها و فعالیتهای بانکی کشور وجود دارد، هنوز شاهد غصب اموال کشور و ادا نشدن حقوق ملت ایران هستیم و مانورهایی که برخی به روی برجام می‌دهند چندان حقیقت و واقعیت ندارد./301/1304/ب1

ارسال نظرات