۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۷۸۰۴۳
با سخنرانی آیت الله اراکی؛

سومین همایش ملی فقه حکومتی در قم برگزار شد

سومین همایش ملی فقه حکومتی با موضوع «نقش مردم در نظام اسلامی» با سخنرانی آیت الله اراکی و جمعی از پژوهشگران و استادان حوزوی و دانشگاهی در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)قم برگزار شد.
فقه حکومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سومین همایش ملی از سلسله نشست های فقه حکومتی با موضوع «نقش مردم در نظام اسلامی» صبح امروز با حضور جمعی از علما، پژوهشگران، اساتید و طلاب حوزه علمیه در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

دبیر علمی این همایش در آغاز برنامه به ارائه گزارشی از فعالیت ها و آثار منتشر شده در این زمینه پرداخت و برنامه های سومین همایش ملی فقه حکومتی را تشریح کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین نصرالله سخاوتی، مدیر گروه اندیشه سیاسی و انقلاب جامعه المصطفی‌ (ص) به تبیین مقاله خود با عنوان «بررسی تعارض خواست اقلیت و اکثریت در نظام اسلامی» پرداخت.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید سجاد ایزدهی، مدیر گروه سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و عضو هیأت علمی گروه فقه سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی، گزارشی از مقاله خود با عنوان «مشارکت سیاسی در نظام های سیاسی مردم سالار» ارائه کرد.

حجت الاسلام مهدی امیدی، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نیز به ارائه گزارشی از مقاله خود با عنوان «جایگاه مردم و نظام اسلامی در اندیشه علامه طباطبایی» پرداخت.

در ادامه این همایش حجت الاسلام محمد حسین زاده یزدی، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گزارشی از مقاله خود با عنوان «امر به معروف فریضه ای فردی، اجتماعی و یا حکومتی» پرداخت.

در بخش دیگر این همایش، میزگردی علمی با عنوان «رابطه دموکراسی و مردم سالاری دینی» با ارائه حجت الاسلام علی عباسی، حجت الاسلام محمدجواد نوروزی و فیروز اصلانی از دانشگاه تهران برگزار شد.

در پایان سومین همایش ملی فقه حکومتی با موضوع «نقش مردم در نظام اسلامی» آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی به ایراد سخن پرداخت.

گفتنی است که مشروح اخبار این همایش تا ساعاتی دیگر منتشر می شود./840/202/ص

ارسال نظرات