۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۷۸۰۰۴
حجت الاسلام ملک دار خبر داد؛

استقبال چشمگیر طلاب از جشنواره هنرهای آسمانی

مسؤول دبیرخانه دائمی جشنواره هنرهای آسمانی گفت: یکی از وظایف طلاب هنرمند پاسداری از میراث گران بهای هنر اسلامی و بحث هنر یک ضرورت در حوزه های علمیه است.
حجت الاسلام ملک دار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام محمود ملک دار در آیین اختتامیه پنجمین دوره جشنواره هنرهای آسمانی با اشاره به رشد چشمگیر آثار ارسالی به این جشنواره عنوان کرد: در این دوره که در سه بخش هنرهای نمایشی، پژوهش هنر و هنرهای تجسمی برگزار می شود، 1328 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که افزون بر این که رشد چشمگیری از لحاظ کمی مشاهده می شود، در بحث کیفی نیز آثار بسیار با کیفیتی تحویل دبیرخانه شد که تعدادی از بهترین آثار به عنوان آثار برتر شناخته و مورد تجلیل قرار می گیرند.

وی افزود: هنگامی که از مقوله هنر صحبت می شود عده ای فکر می کنند که یک موضوع جدید و نو است، در حالی که وقتی به تاریخ پرافتخار روحانیت و حوزه های علمیه مراجعه می شود، در زمینه ها و رشته های مختلف هنری، پیشتازی حوزه های علمیه واضح است و آثار پر افتخاری در زمینه های مختلف تولید شده است.

مسؤول دبیرخانه دائمی جشنواره هنرهای آسمانی تصریح کرد: یکی از مطالبات جدی رهبر انقلاب و یکی از ابعاد تحول در حوزه، به بحث هنر و رشته های هنری متناسب با حوزه های علمیه مربوط است و اگر امروز از هنر بحث می شود، باید به عنوان یک ضرورت در حوزه های علمیه به آن نگاه کرد و به پاسداری از میراث گذشتگان پرداخت.

حجت الاسلام ملک دار راه اندازی جشنواره هنرهای آسمانی را حرکتی بسیار مناسب در زمینه پرداختن به هنر در حوزه های علمیه دانست و تأکید کرد: مرکز مدیریت حوزه های علمیه با درک ضرورت توجه به هنر، اقدام به راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره هنرهای آسمانی و برگزاری جشنواره هنری ویژه طلاب حوزه های علمیه کرد که این کار می تواند زمینه را برای رشد و تعالی بیشتر هنر در حوزه های علمیه فراهم کند.

وی افزود: امروز که به خروجی جشنواره چهارم توجه می شود، می توان دستاوردهای آن را به وضوح دید که نگارش 4 کتاب در زمینه پژوهش هنر و دو کتاب در زمینه های شعر و داستان از دستاوردهای این جشنواره محسوب می شود.

دبیر جشنواره هنرهای آسمانی خاطرنشان کرد: راه اندازی فصلنامه علمی تخصصی هنرهای آسمانی به منظور اینکه طلبه ها در رشته های مختلف هنری، نظرات، مقالات و نقدهای خود را منتشر کنند و امیدواریم این فضلنامه زمینه ای برای ترویج بیشتر مقوله هنر باشد.

وی در پایان اظهار کرد: آثار ارسالی به جشنواره پنجم نسبت به جشنواره های هنری دیگر که ویژه طلاب هنرمند برگزار می شود، بی سابقه است که این موضوع نشان دهنده استقبال طلاب از این جشنواره و مقوله هنر و تولیدات هنری است./872/پ202/ج

 

ارسال نظرات