۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۴۷۷۹۴۲
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

ایجاد وحدت رویه تبلیغی در بین روحانیان از رویکردهای مجمع علمای خراسان شمالی است

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: تلاش برای ایجاد هم‌صدایی و وحدت رویه تبلیغی در بین علما و روحانیان استان از جمله رویکردهای این مجمع است.
حجت الاسلام قدیمی مجمع علمای خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای استان خراسان شمالی، چهارشنبه‌شب در نشست این مجمع که با حضور اعضای آن در محل دفتر نمایندگی ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: مجمع علمای خراسان شمالی نهادی دینی، روحانی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، مستقل و فراجناحی است که از علما و روحانیان استان تشکیل شده و رییس آن نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد است.

وی با اشاره به اهداف و وظایف مجمع علمای استان، افزود: ساماندهی، رشد و اعتلای روحانیت استان، هدایت اقشار مختلف مردم و گروه‌های سیاسی اجتماعی از طریق تبیین و تبلیغ وظایف شرعی و اجتماعی، گسترش فضائل اخلاقی در جامعه و پیروی از اندیشه‌های فرهنگی سیاسی امام راحل و رهبری و اصل مترقی ولایت فقیه ازجمله اهداف این مجمع است.

حجت‌الاسلام قدیمی تحکیم مبانی انقلاب اسلامی و دفاع از دستاوردهای آن در راستای تقویت جمهوری اسلامی، نظارت بر عملکرد مسؤولان نظام و نقد منصفانه آنها در راستای تحقق اصل «النصیحه الائمه المسلمین»، ارتباط با علمای سایر مذاهب و مراکز اسلامی به‌منظور تحقق اهداف مجمع، تعامل مثبت و سازنده با ادیان الهی در راستای کاهش آلام جهانی و تحقق صلح و تأسیس و حمایت از مؤسسات فرهنگی و مذهبی را از دیگر اهداف و رسالت‌های مجمع علمای خراسان شمالی ذکر کرد.

وی با اشاره به ارکان مجمع، خاطرنشان کرد: شورای مرکزی مجمع که متشکل از 10 نفر از علمای مشهور استان به انتخاب اعضا مجمع عمومی برای مدت سه سال است، امام جمعه مرکز استان به‌عنوان رییس مجمع، دبیر مجمع که با انتخاب اکثریت نسبی برای مدت سه سال تعیین می‌شود و هیأت اجرایی ارکان چهارگانه مجمع علمای خراسان شمالی محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام قدیمی با اشاره به شرایط عضویت در مجمع، اظهار کرد: اعضای مجمع روحانیانی هستند که شرایطی ازجمله اشتغال به دروس سطوح عالی حوزه علمیه، حداقل سن 25 سال، اشتهار به حسن اخلاق، مردم‌داری و محبوبیت اجتماعی، التزام به قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه و اعتقاد و پایبندی به کار جمعی را داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت مجمع در شهرستان‌های استان، خاطرنشان کرد: متناظر با مجمع علمای استان، مجمع علمای هر شهرستان خراسان شمالی هم برابر تمامی اهداف و شرایط و مقررات مندرج در اساسنامه مجمع علمای استان تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام قدیمی ادامه داد: بر این اساس مجمع علمای شهر متشکل از امام جمعه و مجموعه علما، طلاب و فضلای شهر واجد شروط مذکور و شورای مرکزی متشکل از هفت نفر از روحانیان سرشناس شهر بوده که ریاست شورا بر عهده امام جمعه شهر بوده و دبیر آن از سوی شورای مرکزی انتخاب می‌شود.

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی در خاتمه ایجاد هم‌صدایی در استان پیرامون موضوعات مختلف را یکی از رویکردهای مجمع دانست و اظهار کرد: این مجمع تلاش می‌کند نسبت به مسائل و مشکلات موجود در جامعه نگاه نقادی همراه با تبیین و روشنگری داشته باشد./9314/202/ب2

ارسال نظرات