۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۴۷۷۹۴۰
کارشناس مذهبي رسانه ملي:

انقلاب اسلامي قيام قلب ها بود

کارشناس مذهبي رسانه ملي، با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي قيام قلب ها بود افزود: امام راحل قلب ها را در ايجاد نهضت اسلامي به سوي خود جذب کرد و پس از اينکه ايشان با انگيزه الهي قدم در اين مسير دشوار گذاشتند ملت ايران پشت سر ولايت حرکت کرده و جمهوريت واقعي را به منصه ظهور رساندند.
حجت الاسلام سيد حسن موسوي حجت الاسلام سيد حسن موسوي حجت الاسلام سيد حسن موسوي مجتبي رضا زاده همايش انقلاب تا ظهور كه در فرهنگسراي المهدي(عج)

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيدحسن پور موسوي چهارشنبه شب در همايش انقلاب تا ظهور كه در فرهنگسراي المهدي(عج) سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامي ريشه قرآني و روايي دارد که نمونه آن را در آيه 54 سوه مائده مي توان به راحتي مشاهده کرد.

وي با بيان اينکه انقلاب اسلامي بر دو پايه جمهوريت و اسلاميت استوار است گفت: ملت ايران به جاي انتخاب حکومت سرنيزه اي و قلدرمآبانه، نظامي محبوب و مبتني بر علاقه جمعي را برگزيدند حکومتي که داراي دو ويژگي مخالفت با حکومت هاي ديکتاتوري و همچنين داراي عملکردي واقعي و مبتني بر شرايطي حقيقي روزگارشان است.

اين کارشناس مذهبي با بيان اينکه انقلاب اسلامي قيام قلب ها بود افزود: امام راحل قلب ها را در ايجاد نهضت اسلامي به سوي خود جذب کرد و پس از اينکه ايشان با انگيزه الهي قدم در اين مسير دشوار گذاشتند ملت ايران پشت سر ولايت حرکت کرده و جمهوريت واقعي را به منصه ظهور رساندند.

حجت الاسلام پورموسوي، در خصوص ماهيت اسلاميت نظام نيز بيان کرد: در شعارهاي انقلاب نظير «استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي» مشاهده مي کنيم با وجود تمام مفاهيم والا مانند استقلال طلبي، آزادي خواهي و نگاه متکي بر مردم اگر اسلام ناديده گرفته شود در حقيقت اين شعار محقق نشده است اعتقادي که همواره امام راحل بر مبناي آن مردم را هدايت مي کرد.

وي با تأکيد بر لزوم حفظ انقلاب به عنوان واجب ترين معروف و رساندن آن به صاحب اصلي حضرت وليعصر(عج) به مسأله ظهور اشاره و عنوان کرد: زحمات فراواني از سوي اوليا و انبيا براي حفظ دين صرف شده که تنها با قيام آخرين ذخيره الهي و گسترش عدل و توحيد در اقصي نقاط زمين پاداش شايسته آن پرداخت مي شود.

اين کارشناس مذهبي به ذکر شاخصه هاي منتظران واقعي بر اساس کلام وحي پرداخت و متذکر شد: ياران حقيقي حضرت داراي ويژگي هايي چون دوستدار متقابل خدا بودن، فروتني نسبت به مومنين، سخت گيري نسبت به کافران، شهادت طلبي در راه خدا و بيم نداشتن از سرزنش ها براي حرکت در مسير راستين هستند.

در ادامه، مجتبي رضا زاده مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان نيز در اين مراسم با گراميداشت ايام الله دهه فجر و 28 شهيد انقلاب اسلامي در کاشان، به تعبير امام راحل در مورد ارتباط انقلاب اسلامي و قيام حضرت مهدي(عج) اشاره و بيان کرد: امروز ملت ايران تمام فتنه ها را يکي پس از ديگري با درايت مقام معظم رهبري پشت سر مي گذارد و مسير راستين خود را براي رساندن انقلاب اسلامي به حضرت وليعصر(عج) با صلابت ادامه مي دهد.

وي با تأکيد بر اينکه انقلاب اسلامي امروز به حاکميتي الگو براي نه تنها جهان اسلام بلکه مستضعفان دنيا تبديل شده عنوان کرد: اکنون انقلاب اسلامي به برکت خون شهدا و پايمردي مبارزان راه حق به عنوان الگوي نهضت اسلامي منطقه شناخته شده و به عنوان يک نظام مقتدر اسلامي مورد توجه همه جهانيان قرار گرفته است.

رضا زاده با خطير خواندن مسؤوليت متوليان فرهنگي و مديران عرصه اجتماعي در تبيين فرهنگ انتظار تصريح کرد: تمام برنامه ريزي ها بايد در مسير تقويت بنيان هاي اصيل نقلاب اسلامي و زمينه سازي براي ظهور قرار داشته باشد.

مشاور شهردار کاشان مأموريت فرهنگسراي المهدي(عج) را در حوزه مهدويت و انقلاب اسلامي را خاطرنشان کرد و بر لزوم طراحي و اجراي فعاليت هاي تأثيرگذار فرهنگي براي نسل نوجوان و جوان تأکيد کرد.

لازم به ذكر است ،اجراي سرود، برگزاري مسابقه فرهنگي و پخش نماهنگ برخي ديگر از بخش هاي پيش بيني شده براي همايش انقلاب تا ظهور بود./1307/

ارسال نظرات