۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۴۷۷۹۰۷
حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی مطرح کرد:

ضرورت اهتمام فقها به فقه حکومتی

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز اسلام بیشتر از هر موقعی نیاز به کارهای علمی دارد؛ تربیت عالمان کار آمد و توسعه و تولید علم در این دوره بسیار ضروری است؛ علما و فقهای حوزه علمیه باید به فقه حکومتی بپردازند.
حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین امان الله علیمرادی امشب در میان جمعی از طلاب شهرستان های بردسیر، رابر، سیرجان و شهربابک در مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) قم به ایراد سخن پرداخت.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: حوزه علمیه چنان اهمیت و اثرگذاری در جامعه دارد که رهبر آن حتما باید از حوزه علمیه باشد و این برکت از انقلاب اسلامی حاصل شده است.

وی ادامه داد: همچنین پس از انقلاب مجلسی به نام خبرگان رهبری تشکیل شد که از نخبگان حوزه علمیه در این مجلس حضور دارند و این شأنی است که خداوند از برکت انقلاب اسلامی ایران به حوزه علمیه داده است.

استاد حوزه علمیه افزود: همه طلاب معزز باید قدر این شأن و جایگاه حوزه علمیه در جهان و جامعه را حفظ کنند و این امر نیاز به کمک و تلاش همگانی دارد.

وی تأکید کرد: وظیفه مجلس خبرگان رهبری فقط انتخاب رهبر آینده نیست بلکه وظیفه کنونی و مهم این مجلس، تحقق اهداف انقلاب اسلامی است و همه طلاب باید در این زمینه تلاش داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی تصریح کرد: عالمی که علم او با مرگ از دست برود، هلاک شده است؛ علما باید علم خود را نشر دهند و اجازه ندهند که علومی که کسب کرده اند از بین برود.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز اسلام بیشتر از هر موقعی نیاز به کارهای علمی دارد، گفت: تربیت عالمان کار آمد و توسعه و تولید علم در این عصر بسیار ضروری است.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: وظیفه امروز حوزه های علمیه، تربیت طلاب پژوهشگر و کارآمد است و در این زمینه کاستی های فراوانی داریم؛ طلابی که آمادگی عهده دار شدن مسؤولیت های سنگین در نظام باشند، بسیار کم هستند.

وی در پایان اظهار داشت: فقه ما چون مبتلا به کشور داری و اداره نظام نبوده است، بیشتر فقه فردی و خصوصی بوده و اکنون باید به فقه حکومتی پرداخته شود؛ فقه سیاسی، اقتصادی، روابط بین الملل، انتخابات و اداره کشور از نیازهای فقهی امروز است./840/202/ص

ارسال نظرات