۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۴۷۷۸۸۸
آیت الله نوری همدانی در دیدار بانوان طلبه:

امروز برخلاف قبل از انقلاب ، زنان در جامعه نقش آفرین اند

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی، گفت: امروز بر خلاف قبل از انقلاب زنان منزوی نیستند و می توانند در جامعه نقش آفرین باشند، شناخت انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن امری مهم است؛ حضرت امام فرمودند که نقش بانوان در انقلاب کمتر از آقایان نبود.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی عصر امروز دیدار جمعی از طلاب خواهر استان های تهران و بوشهر با بیان این که در اسلام از هیچ چیزی به اندازه عالم تمجید نشده است، گفت:طلبگی عالی ترین و پربرکت ترین شغل است.

وی افزود: حوزه های علمیه ما امتداد حوزه های پیامبر اسلام و امام صادق(ع) است، از این رو طلاب و حوزه رسالت سنگینی دارند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که طلبه باید وجودی موثر برای جامعه باشد، اطهار داشت: وظیفه هدایت جامعه بر عهده حوزه و روحانیت قرار دارد؛ از اینرو طلاب باد با جدیت و همتی بلند فقیه شوند تا بتوانند اثرگذاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر انسان سواد کمی داشته باشد نمی تواند اثرگذاری لازم و کارایی مورد هدف را داشته باشد، طلبه باید با اردهای مصمم و کوشا برنامه های خود را پیگیری کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که نظم در کارها باید مورد توجه طلاب باشد، ابراز داشت: عمر انسان باید تحت برنامه صحیح پیش رود، افراد بی نظم و بی برنامه نمی توانند به جایی برسند و تاثیرگذار باشند.

وی عنوان کرد: انسان باید عمر خود را در مسیر شناخت اسلام و تبلیغ آن صرف کند؛ در اسلام میان مرد و زن فرقی وجود ندارد و ملاک برتری ایمان است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: دین اسلام ابعاد گوناگونی داشته و برای تمام عرصه های زندگی انسان برنامه دارد، دنیای امروز به فرهنگ اسلامی نیاز دارد.

وی اضافه کرد: در حوزه ها باید به مساله اخلاق توجه بیشتری شود، طلبه باید زمان شناس باشد و بداند که اوضاع جامعه و جهان چگونه است؛  انقلاب اسلامی دنیا را تکان داد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که حضرت امام فقیهی شجاع، قهرمان و فداکار بودند که انقلاب را به پیروزی رساندند، گفت: امام با انقلاب استقلالی به وجود آورد که استکبار را قلع و قمع کرد.

وی افزود: امروز بر خلاف قبل از انقلاب زنان منزوی نیستند و می توانند در جامعه نقش آفرین باشند، شناخت انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن امری مهم است؛ حضرت امام فرمودند که نقش بانوان در انقلاب کمتر از آقایان نبود./1323/202/ص

ارسال نظرات