۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۷۷۷۷۴
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

قرآن کریم کتاب برکت معنوی و الهی در زندگی است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی کتاب خداوند متعال را پاسخگوی تمام نیازهای بشری دانست و گفت: قرآن کتاب برکات الهی است و جامعه و زندگی در آن با قرآن و آیات الهی برکت پیدا می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در شبستان امیرالمؤمنین مسجد النبی(ص) قزوین برگزار شد، با عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر با اشاره به اهمیت این دوران گفت: در زمان رژیم سابق کسانی بر جامعه ما سیطره و حکومت داشتند که اسلام ناب را مورد هدف قرار داده بودند به برکت انقلاب اسلامی و اندیشه‌ها و حرکت‌های امام و ایثارگری و فداکاری مومنانی که شکنجه‌ها دیدند و خونشان در این راه ریخته شد و ما را از نعمت حکومت جمهوری و اسلامی برخوردار کردند.

وی در ادامه با اشاره به امر مورد نیاز جامعه اسلامی که مومنان و متقین باید به آن بپردازند افزود: رسول گرامی اسلام(ص) فرمودند بر شما باد به اینکه با قرآن باشید هنگامی که امواج فتنه‌ها و فضای غبارآلود آن شما را فرا می‌گیرد خود را در پناه قرآن قرار دهید چون شما نیازمند قرآن هستید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه کتاب خداوند متعال را پاسخگوی تمام نیازهای بشری دانست و اظهار کرد: قرآن کتاب برکات الهی است، جامعه و زندگی در آن با قرآن و آیات الهی برکت پیدا می‌کند ما باید کاری کنیم که برکت در زندگی ما جاری شود تمام برکات از خداوند نشات می‌گیرد.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه برای رسیدن به برکات الهی و وصل شدن به قرآن کریم باید در چند مرحله ورود پیدا کنیم، ابراز کرد: برای اینکه با قرآن انس بگیریم و از آن بهره‌مند شویم و لذت ببریم و برای اینکه قرآن در ما نفوذ کند و ما را متاثر کند و بر ایمان ما بیفزاید و بطون خود را به ما نشان دهد و ما را میهمان سفره میهمان خود کند و برکات قرآنی در زندگی و روح و روان ما جاری کند باید یک مسیری را طی کنیم.

قرآن در سایه هوشمندی و زنده بودن رحمت خود را به بندگان عنایت می‌کند

وی در ادامه با اشاره به اینکه بهره‌مندی از شئونات قرآنی نیازمند دنبال کردن مسیر و مراحل مختلفی است، خاطرنشان کرد: باید باور کنیم قرآن کریم کتابی است زنده و هوشمند برای انسان زنده و در سایه زنده و هوشمند بودن رحمت خود را به ما عنایت می‌کند؛ زنده بودن قرآن در طلیعه سوره آل عمران آمده است که از مهمترین آیات خداشناسی است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به تفسیر آیه نخست آل عمران درباره زنده بودن قرآن، تأکید کرد: قرآن کتابی است که از جانب خداوند حی و قیوم آمده است، حیات خداوند متعال در این کتاب تجلی پیدا کرده است، حیات خداوند با قرآن به بندگان می‌رسد و این حیات بر انسان‌های زنده تأثیرگزار است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه قرآن کسانی را زنده می‌کند و به آنها هوشمندی می افزاید که حیاتی داشته باشند، ابراز کرد: اگر کسی بخواهد از حیات قرآنی بهره‌مند شود باید مایه‌ای از حیات را داشته باشد، در غیر این صورت حیات قرآن در او تأثیری نخواهد داشت.

وی در پایان گفت: قرآن با حیات معنوی خود به انسان ها رشد و بالندگی می‌بخشد، اگر کسی سرمایه اولیه‌ای از حیات و تقوا را داشته باشد و آن را حفظ کند، در آن هنگام خداوند متعال او را از فضل خود بهره مند می‌سازد./873/202/ب2

ارسال نظرات