۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۴۷۷۶۸۸
آیت الله حسینی بوشهری:

تمام دستگاه‌ها باید در کاهش جرم همکاری کنند

امام جمعه قم، با بیان اینکه بسیاری از معضلات اجتماعی از فقر پدیدار می‌شود و دستگاه قضا متولی معیشت مردم نیست، اظهار داشت: تمام دستگاهها بایستی در کاهش جرم با یکدیگر کمک کنند و تلاش کنند تا مشکلات مردم برطرف شود.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار با دادستان قم با بیان اینکه در پرتو انقلاب اسلامی انتظاراتی در جامعه شکل گرفته است، اظهار کرد: امروز دستگاه قضایی پناهگاه مردم است و هر جا ظلم و طلبی مطرح میشود دستگاه قضا آن جا خواهد بود.

وی  ادامه داد: دستگاه قضا یکی از سه قوه مهم کشور به شمار می‌آید؛ ولی در بخش قابل توجهی از خوش بینیها و بدبینیها  نقش بسزایی خواهد داشت و شما هرچه تلاش کنید تا این خوش بینی ها افزایش یابد مردم را نسبت به نظام خوشبینتر کردهاید.

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه  این برداشت در عموم جامعه وجود دارد که هرجا جرمی اتفاق افتاده است دستگاه قضا ورود میکند که بایستی اصلاح شود، بیان کرد:  این درست است که وظیفه دستگاه قضا سالم سازی است ولی ما باید تلاش کنیم تا روزی برسد که قضات در روز کمترین تعداد پرونده را داشته باشند.

وی با بیان اینکه بسیاری از معضلات اجتماعی از فقر پدیدار میشود و دستگاه قضا متولی معیشت مردم نیست، تصریح کرد: تمام دستگاهها بایستی در کاهش جرم با یکدیگر کمک کنند و همه تلاش کنند تا مشکلات مردم برطرف شود.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قم می بایست به الگویی برای سایر شهرهای کشور و جهان اسلام تبدیل شود،بیان کرد: دستگاه قضا بایستی تلاش کند تا امر به معروف یک بحث تشریفاتی نباشد و این دستگاه پشتوانه خوبی برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی ادامه داد: دستگاه قضا میتواند با بهرهگیری از ظرفیت های سخنرانان مذهبی و برگزار جلسات مستمر با آنها  مردم را نسبت به آسیبهای موجود در جامعه آگاه سازد./858/202/ص

ارسال نظرات