۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۴۷۷۶۸۳
در درس خارج مطرح شد؛

انتقاد آیت الله نوری همدانی از سکوت مسوولان در برابر زیاده خواهی های دشمنان

حضرت آیت‌الله نوری همدانی،حکمت، عزت و مصلحت را از اصول و آرمان های انقلاب دانست و گفت: گاهی برخی تنها به مصلحت خودشان نگاه می کنند، در حالی که عزت اقتضا می کند، سکوت نکنیم و حوزه‌های علمیه بیدار باشند، مسؤولان نظام نیز در برابر زیاده خواهی ها دشمنان بایستند.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، 13 بهمن ماه در درس خارج فقه خود که با حضور علما و طلاب در مسجداعظم قم برگزار شد با اشاره به آغاز سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: این انقلاب دستاوردهای زیادی داشت که باید قدردان آن باشیم.

وی عزت مسلمانان را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: حفظ عزت مرز جغرافیایی نمی شناسد و در اسلام عقیده، مرز انسان هاست.

این مرجع تقلید از مسؤولان خواست که به آرمان های امام راحل توجه بیشتری داشته باشند و تصریح کرد: گاهی برخی جریاناتی مثل شیخ زکزاکی و شیخ عیسی قاسم برای مسلمان پیش می آید که متاسفانه مسوولان به آن توجهی ندارند؛ در حالی که امام خمینی(ره) در این گونه مسائل هرگز کوتاه نمی آمد و با کسی در این گونه موارد دست نمی داد و نرمش نشان نمی داد.

وی ادامه داد: یکی از اصول انقلاب این بود که در برابر دیگران  قدرت خودمان را حفظ کنیم؛ اما هم اینک نخست وزیر انگلستان به بحرین می آید و در جمع اتحادیه عرب علیه ایران سخن می‌گوید؛ ولی برخی مسؤولان سکوت می کنند.

حضرت آیت‌الله  نوری همدانی یادآور شد: باید مقابل زیاده خواهی ها ایستاد و جواب محکمی به این ادعاهای واهی داد، نباید یک فرد این قدر سرعت داشته باشد و عزت مان را در نظر نگیرد و ما در برابر آن ها سکوت کنیم. در جریان فتنه 88 با انگلیس قطع رابطه کردیم و سفارت شان را بستیم، ولی این کشور همچنان به دنبال سیاست های نکبت خود است.

وی حکمت، عزت و مصلحت را از اصول و آرمان های انقلاب دانست و تصریح کرد: گاهی برخی تنها به مصلحت خودشان نگاه می کنند، در حالی که عزت اقتضا می کند، سکوت نکنیم و حوزه‌های  علمیه بیدار باشند، مسؤولان نظام نیز در برابر زیاده خواهی ها دشمنان بایستند./917/202/ص

ارسال نظرات