۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۴۷۷۶۲۳

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

نواخته شدن زنگ انقلاب در مهدکودک های استان مرکزی، افتتاح نمایشگاه فرهنگی هنری فجر در مأمونیه، گشایش نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در ساوه و برگزاری مسابقات روزنامه دیواری انقلاب در سنجان اراک برخی از عناوین اخبار کوتاه در استان مرکزی است.
چند خبر کوتاه از استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سالروز ورود تاریخی رهبر فرزانه  انقلاب به ایران اسلامی، «زنگ انقلاب» در مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی استان مرکزی به صدا در آمد.

دکتر بهروز رفیعی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در این مراسم ضمن  تبریک به مناسبت فرارسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین ارزش های انقلاب در بین نسلی است که آینده ساز ایران اسلامی هستند.

 وی با اشاره به اینکه اندیشه ها و آرمان های امام راحل باید از همین دوران کودکی در بین نسل امروز نهادینه شود، افزود: بچه ها باید از همین دوره با انقلاب اسلامی، امام راحل، ارزش های انقلاب و رشادت های مردان و زنان ایران اسلامی در آن دوران آشنا شوند.

رفیعی ادامه داد: تبیین اندیشه های امام و ایجاد زمینه ارتباط و آشنایی بیشتر نسل های جدید به ویژه کودکان با آرمان‌های انقلاب  امری ضروری است و کودکان باید از هم اکنون با این مهم آشنا شوند.

وی به برگزاری جشن انقلاب در مهدهای کودک اشاره کرد و گفت: در ایام الله دهه مبارک فجر جشن های انقلاب به منظور آشنایی کودکان با انقلاب اسلامی برگزار می شود.

افتتاح نمایشگاه فرهنگی هنری فجر در مامونیه

به مناسبت فرا رسیدن سی وهشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به همت اداره ارشاد زرندیه نمایشگاه فرهنگی هنری فجر با حضور فرماندار شهرستان، امام جمعه و تعدادی از مسؤولین ادارات و نهادهای دولتی وجمع کثیری از علاقمندان افتتاح شد.

احمد جوانمرد رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه نیز گفت:  این نمایشگاه شامل غرفه‌های حجاب وعفاف، پیشگیری از اعتیاد، کتاب ومحصولات فرهنگی، قرآن ونماز، صنایع دستی، طراحی، نقاشی، کاریکاتور و... است که از تاریخ 12 بهمن بمدت 10 روز همه روزه از ساعت8 صبح لغایت 18 آماده بازدید علاقمندان است.

جوانمرد هدف از برگزاری این نمایشگاه را بزرگداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ارج نهادن به اهداف و آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب، عمل به منویات مقام‌معظم‌رهبری بویژه اقتصاد مقاوتی در حوزه فرهنگ وهنر و صنایع دستی عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوان با برگزاری چنین برنامه‌هایی ارزش‌های انقلاب اسلامی را به نسل‌های بعدی انقلاب منتقل کرد.

گشایش نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در ساوه

به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در ساوه با حضور فرماندار و جمعی دیگر از مسؤولان گشایش یافت.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ساوه در آیین افتتاحیه این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از مسؤولین و دست اندرکاران این نمایشگاه گفت: دهه فجر، روزهایی ماندگار و فراموش ناشدنی در تاریخ ملت بزرگ ماست که به رهبری امام خمینی (ره) رقم خورد.

محمد بهاروند فرماندار شهرستان ساوه افزود: انقلاب اسلامی الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی و مبتنی بر بینش عمیق توحیدی است که با خون هزاران شهید به ثمر رسیده است .

وی گفت: از آنجا که استمرار هر انقلابی به زنده نگه داشتن انگیزه‌های اصلی آن وابسته است، باید جشن‌های دهه فجر با عظمت هرچه تمامتر و با طراوت و تازگی برگزار شود.

برگزاری مسابقات روزنامه دیواری انقلاب در سنجان اراک

محمد منصوری، مسؤول کانون فرهنگی هنری شهدای سنجان مصلای سنجان، گفت: همزمان با فرا رسیدن  ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی این کانون اقدام به برگزاری مسابقات روزنامه دیواری در دو بخش خواهر و برادر در این مکان مقدس کرده است.

وی با بیان اینکه نوجوانان در این رقابت به تهیه روزنامه دیواری با موضوعات انقلاب اسلامی، شهدا، امام خمینی و دهه فجر می پردازند افزود: هدف از برگزاری این مسابقات گرامیداشت ایام الله دهه فجر و ایجاد شور و نشاط در بین جوانان و نوجوانان است.

منصوری ادامه داد: آثار ارایه شده در این مسابقه همزمان با ایام الله دهه فجر در نمایشگاهی برای بازدید عموم به نمایش گذاشته می شود.

مسؤول کانون فرهنگی هنری شهدای سنجان تصریح کرد: مسابقات فوتبال دیجیتال و دارت جام فجر ویژه برادران نیز با حضور تیم هایی از مسجد و مدرسه در این ایام در حال برگزاری است که فینال این مسابقات جمعه (15 بهمن) برگزار و از برگزیدگان تقدیر می شود.

وی با بیان اینکه جوایز نفرات برتر مسابقاتی که در ایام دهه فجر برگزار شده در شب 22بهمن اهدا می شود، اظهار کرد: حجت الاسلام حسینی اراکی در یوم الله 22بهمن در مصلای سنجان پیرامون موضوع انقلاب اسلامی و دستاوردهای این انقلاب عظیم سخنرانی  می کند.

منصوری مراسم نورافشانی، آذین بندی مصلا و اطراف آن، پخش آهنگ های انقلابی قبل از اذان، خاطره گویی مبارزان انقلابی را از دیگر برنامه های کانون شهدای سنجان در دهه مبارک فجر عنوان کرد./842/303/ب2

ارسال نظرات