۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۴۷۷۶۰۵
تولیت مسجد مقدس جمکران:

دشمن از هنر برای معارضه با اسلام و تحریف دین بهره می گیرد

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: امروز دشمن در عرصه هنر در حد اعلی و در معارضه با اسلام و تحریف آن بهره گیری می کند و در این موقعیت وظیفه سنگینی داریم و بایستی تلاش کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان عصر امروز در گردهمایی اساتید، فارغ التحصیلان، هنرجویان و هنرمندان خوشنویس حوزوی که نگارستان اشراق قم برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) در راه انجام تکلیف فرمود اگر دنیا مرگ بر فلانی هم بگویند، راه خود را ادامه می دهم؛ امام راحل با ایمان به نهضتی که آغاز کرده بود و با باور به این که انقلاب اسلامی با انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) پیوند خواهد خورد، با قاطعیت فرمود انقلاب اسلامی ملت ایران سرآغاز انقلاب جهانی حضرت ولی عصر(عج) است.

وی گفت: در مسیر نهضت امام راحل، هر کِیدی که دشمن به کار برد خدا آن کید را به خودشان بازگرداند؛ تقوای امام خمینی(ره) و صبوری و شکیبایی شان، درسی برای همه ما است که اگر در مسیر انجام تکلیف الهی پایدار و استوار باشیم، خداوند کمک خواهد کرد.

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: یکی از ویژگی های امام راحل، خط خوب ایشان بود؛ خط خوب در بُرد هدف انسان تأثیر دارد؛ همانطور که بیان، نقش بسیار مؤثری دارد، خط و نوشتن نیز در جا انداختن و جلب توجه مخاطب تأثیرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان اظهار داشت: نقشی اساسی در رشد و سیر تکاملی خط وجود داشته و نمونه های برجسته ماندگار آن در تاریخ از آثار خطاطان بزرگ، نوشته ها و کتیبه هایی است که از آیات قرآن و روایات معصومین(ع) برای ما به یادگار مانده اند.

وی با بیان این که نقش هنر امروز نقش سرنوشت سازی است، گفت: رهبر معظم انقلاب در تصویب اساس نامه مسجد جمکران ضمن این که برخی مسائل را نفی کردند، برخی را مربوط به حوزه علمیه قم دانستند و مسجد جمکران باید در کنار حوزه باشد، نه در عرض آن؛ همچنین بر دو مسأله پژوهش و هنر تأکید کردند.

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با تمام وجود و به شدت به عرصه ادبیات، رمان، شعر و سینما اهمیت می دهند؛ اطلاع دارم که ایشان هر هفته و یا دو هفته یک بار با رشته های مختلف هنر و هنرمندان جلسه دارند تا آنها تشویق و ترغیب شده و هنر در خدمت معارف دین قرار بگیرند.

وی افزود: امروز دشمن در عرصه هنر در حد اعلی و در معارضه با اسلام و تحریف آن بهره گیری می کند و در این موقعیت وظیفه سنگینی داریم و بایستی تلاش کنیم./822/پ202/ج

ارسال نظرات