۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۴۷۷۵۷۹
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور:

خراسان شمالی در بودجه سال 96 بیشترین رشد اعتباری را دارد

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: استان خراسان شمالی در بودجه سال 96 بیشترین رشد اعتبارات جاری و تملک دارایی را در بین استان‌های کشور دارد.
نوبخت - تودیع و معارفه رییس سازمان برنامه ریزی و بودجه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، عصر امروز در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان شمالی، اظهار کرد: در بودجه سال ۹۶، خراسان شمالی بیشترین رشد اعتبارات جاری و تملک دارایی را در بین استان‌های کشور دارد.

وی اضافه کرد: این استان در بودجه سال آینده دارای ردیف متمرکز ویژه با عنوان توسعه خراسان شمالی به مبلغ 100 میلیارد تومان خواهد ‌بود که این موضوع می‌تواند به توسعه‌ خراسان شمالی سرعت دهد.

معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: استان خراسان شمالی در بودجه سال آینده درزمینهٔ رشد اعتبارت رتبه اول یا دوم را دارد و امید می‌رود با برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان شاهد توسعه بیش از پیش این خطه از ایران اسلامی باشیم.

محمدرضا صالحي، استاندار خراسان شمالي هم در این آیین خواستار تسريع اجراي تصميمات رياست جمهوري در خراسان شمالي نسبت به ساير استان‌ها شد.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه كشور اقدامات درخور توجه اي را نسبت به اين استان تازه تأسیس انجام داده است، اضافه کرد: تعريف رديف خاص براي توسعه استان به لحاظ ساختاري در لايحه بودجه 96، رشد بودجه هزینه‌ای استان در لايحه بودجه 96 از 133 ميليارد تومان به 174 ميليارد تومان، تخصيص اعتبار جهت محور اسفراين به شيروان و بازگشايي رودخانه سومبار از اهم اين اقدامات است.

صالحي در ادامه سخنان به چندين مورد درخواست اين استان از سازمان برنامه و بودجه كشور هم اشاره كرد و گفت: تخصيص اعتبار برای ارتقاي شاخص‌های بهداشتي و درماني استان، تخصيص اعتبار 100 درصدي براي باند دوم محور گرگان به جنگل گلستان، جبران كسري اعتبارات هزینه‌ای در سال جاری، دستور پرداخت متوسط 70 ساعت اضافه‌کار به كاركنان دولت براي خراسان شمالي و دستور تخصيص اعتبارات صددرصدي احداث راه‌آهن بجنورد، اسفراين و گرگان از درخواست‌های مهم اين استان است كه اميدواريم با قرارگيري در اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه كشور شاهد پيگيري اين موضوعات به‌طور كامل باشيم.

وی در بخش ديگر سخنان خود اشاره‌ای اجمالي به اقدامات ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان داشت و گفت: برگزاري 23 جلسه با 35 پروژه مصوب، اجراي پروژه‌های جديد در راستاي رشد اقتصادي استان، ارتقاي راندمان آبياري از طريق سیستم‌های نوين، مجوز جذب سرمایه‌گذاری خارجي به ارزش 3 هزار و 367 ميليون دلار و تصويب 628 پروژه در دهه فجر امسال بخشي از مهم‌ترین اقدامات اين ستاد در استان است.

گفتني است در اين جلسه از خدمات حسن نادري قدرداني و مجيد پورعيسي به‌عنوان رييس جديد سازمان مديريت و برنامه‌ریزی استان خراسان شمالی معرفي شد./202/9314/ب1

ارسال نظرات