۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۴۷۷۵۵۷
امام جمعه دامغان:

مردم قدردان نعمت نظام اسلامی باشند

امام جمعه دامغان گفت: مردم و به ویژه نسل جوان ما باید بدانند کشور چه شرایطی داشته و امروز چه شرایطی دارد، همه باید شکرگزار حاکمیت اسلام و نقش آفرینی مردم در این حاکمیت باشیم.
امام جمعه دامغان12 بهمن امام جمعه دامغان12 بهمن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در مراسم گرامیداشت دوازدهم بهمن‌ماه سالروز ورود امام راحل به میهن اسلامی که به میزبانی میدان امام خمینی(ره) دامغان برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، بنیانگذار کبیر انقلاب را موسی زمان خواند که با قدرت و اندیشه الهی در برابر فرعون زمان ایستاد و ملت را از یوغ ظلم و ستم و استبداد رهانید.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه امام خمینی(ره) در سخنرانی تاریخی و ماندگارشان در بهشت‌زهرا، افزون بر اتخاذ موضعی قاطع و حکیمانه در برابر بختیار، با بیانات خود به ملت ما عظمت بخشید و نقش حیاتی مردم در سرنگونی حکوکت شاه و پیروزی انقلاب را تبیین کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان، با اشاره به اینکه شاه، خانواده، درباریان و دولتمردان رژیم منحوس پهلوی غرق در خوشگذرانی و عیاشی، دردها و رنج‌ها و نیازهای مردم را فراموش کرده‌ بودند، اضافه کرد: چند هزار نیروی ساواک و مستشاران آمریکایی منافع ملت ما را غارت می‌کردند و اغلب مردم کشورمان در محرومیت و تنگدستی زندگی سخت و بدون هرگونه امکانات رفاهی داشتند.

وی با بیان این مطلب که اگر امام خمینی(ره) علم مبارزه با استبداد را بلند نمی‌کرد امروز کشور ما شرایطی بدتر از افغانستان و عراق داشت، خاطر نشان کرد: قرآن کریم بر یادآوری ایام الله‌ها و روزهای عبرت آموز تاریخ تأکید دارد، مردم و به ویژه نسل جوان ما باید بدانند کشور چه شرایطی داشته و امروز چه شرایطی دارد، همه باید شکر گزار حاکمیت اسلام و نقش آفرینی مردم در این حاکمیت باشیم.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه شاه خائن و خاندان و درباریان فاسد و فاجر او ملت بزرگ و سرافراز ایران را تا حدی در برابر غربی‌ها زبون نشان داده بودند که مستشاران آنها از ما حق توحش می گرفتند، گفت: امام خمینی(ره) "سند رقیت" ملت بزرگ ایران را پاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با اشاره به تصویب قانون کاپیتولاسیون در زمان رژیم شاهنشاهی به‌عنوان بزرگترین اهانت به ملت بزرگ ایران و مقابله و مبارزه حضرت امام(ره) با این قانون ننگین، انقلاب، امام و شهدا را عامل عزت و افتخارملت ایران دانست و اظهار داشت: انقلاب و نظام اسلامی دستاوردهای فراوانی در عرصه سیاستهای داخلی و خارجی، اقتصاد و صنعت، رفاه و امنیت، علم و سلامت و صنایع نظامی برای ملت ما به ارمغان آورده که همگان باید مبلغ و شکرگذار این موفقیت‌ها باشیم.

گفتنی است، در این مراسم که با حضور فرماندار، علما و روحانیان، روسای دستگاه‌های اجرایی، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی، کسبه و بازاریان و اقشار مختلف مردم شهرستان دامغان برگزار شد، حاضران با اهداء گل و ادای احترام به ثمثال مبارک امام خمینی(ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند./202/977/ب1

ارسال نظرات