۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۴۷۷۴۶۳
استاد حوزه علمیه قم:

هر کجا از ارزش ها دور شدیم شکست خوردیم

حجت الاسلام امامیان حضور مردم در صحنه را رمز پیروزی انقلاب اسلامی دانست و تبعیت از ولایت فقیه را رمز خنثی سازی توطئه های دشمنان ارزیابی کرد.
ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قم حجت الاسلام سید علی امامیان استاد حوزه علمیه قم امروز در مدرسه فقهی آل یاسین، گفت: 12بهمن روزی تاریخی و سرنوشت ساز برای مردم ایران بوده که بعد از سال ها می خواستند امام را دوباره ببینند.

وی افزود: تمام هدف استکبار و رژیم شاه این بود که امام را از مردم ایران دورنگه دارند تا امام به راحتی نتواند مطالب خود را برای مردم بیان کند و به همین دلیل امام را به کشورهایی همچون پاریس یا ترکیه تبعید می کردند.

حجت الاسلام امامیان با اشاره به این که مردم ایران تا آخرین خون خود، پای انقلاب ایستادند، ابراز داشت: مردم ایران در ظاهر از امام دور بودند اما در باطن امام را دوست و آرزو داشتند که امام را ببینند و امام حتی در موقع تبعید مردم را راهنمایی به حکومت اسلامی می کرد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هرجا مردم بودند، حق هم پیروز شد و امام زمانی توانست در کار خود پیروز شود که مردم در تمام زمینه ها پای او بودند و پشت او را خالی نکردند.

وی با توجه به این که رمز پیروزی انقلاب اسلامی، بودن مردم در صحنه بود، بیان داشت: یکی از شاخصه های فرد انقلابی این است که مسیر درست را برای خود انتخاب کند و با حضور خود در صحنه ها، پشتیبان ولی فقیه باشد.

حجت الاسلام امامیان یادآورشد: نقش مرد در پیروز شدن انقلاب اسلامی نقشی پررنگ بود که حتی زمانی که انقلاب در 22بهمن شکل گرفت مردم بلافاصله در جنگ با دشمن قرار گرفتند و تا آخرین قطره خون پای نظام و دین ایستادند و صدها هزار نفر در این جنگ شهید شدند.

وی ادامه داد: دفاع از ولی فقیه یکی از شاخصه های انقلابی بوده؛ در جامعه امروزه کسی می تواند انقلابی باشد که تمام زندگی خود را بر اساس صحبت های ولی فقیه بسازد.

استاد حوزه با بیان این که امام خمینی(ره) حق بزرگی به گردن ملت ایران دارد، ابراز داشت: هر وقت که ملت ایران از ارزش های اسلامی دور شدند، شکست خوردند؛ خواص جامعه بدانند زمانی می توانیم کشوری قدرتمند در مقابل دشمن داشته باشیم که ارزش های اسلامی را خط قرمز خود بدانیم.

وی اظهار داشت: حوزه های علمیه باید در هر زمینه ای پیرو خط امام خمینی(ره) باشند و مطالعات خود را نسبت به زندگی امام بالا ببرند و ببینند که امام با چه قدرتی توانست در مقابل دشمن بایستد.

وی در پایان گفت: امام خمینی(ره) توانست مسیر درست را برای مردم ایران باز کند؛ مهم ترین وظیفه مردم این است که اهداف امام را در زندگی های خود و مسؤولان هم در کارهای کشور اجرایی کنند./9707/پ202/ج

ارسال نظرات