۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۴۷۷۴۶۲
آيت الله نمازي مطرح کرد؛

ضرورت مراقبت از ثروت هاي معنوي

نماينده ولي فقيه در كاشان با تأكيد بر مراقبت از ثروتهاي معنوي، گفت: مراقب باشيم با وسوسه هاي شيطان مرتكب گناه نشويم، تا اندوخته اي كه از راه اهل بيت(ع) و ائمه اطهار كسب كرده ايم، از ما گرفته نشود.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت‌الله عبدالنبي نمازي ظهر امروز در ديدار دست اندركاران كاروان پياده روي كربلا و پياده مشهد اردهال، زيارت عتبات عاليات و ائمه اطهار(ع) را از تجارت و داد و ستدهاي پرسود خواند و افزود: در تجارت هاي دنيايي احتمال خسارت و ضرر و زيان هاي مادي وجود دارد.

وي با اشاره به اينكه در تجارت هاي دنيايي احتمال سرقت و آتش سوزي اموال وجود دارد، يادآور شد: آتش سوزي ساختمان پلاسكو خسارت زيادي به كشور زد كه نشان دهنده ضرر و زيانهاي مادي در دنيا است، اما تجارت هاي معنوي  فقط سودآوري دارد و ضررو زياني را به دنبال ندارد.  

آيت الله نمازي همچنين با اشاره به اين آيه شريفه كه مي فرمايد ‹‹هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلى تِجارَةٍ تُنْجِيكُمْ مِنْ عَذابٍ أَلِيمٍ›› گفت: خداوند به پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد به مردم بگو مي خواهيد شما را به يك داد و ستد پرسودي كه شما را از عذاب دردناك جهنم نجات مي‌دهد، راهنمايي كنم.

وي، دنيا را محل داد و ستد دانست و اظهار داشت: امام معصوم مي فرمايد ‹‹الدُّنْيا سُوقٌ›› دنيا بازار است ‹‹رَبِحَ فيها قَوْمٌ›› عده اي در اين بازار دنيا سود مي برند ‹‹وَ خَسِرَ آخَرُونَ›› و عده اي ديگر خسارت مي بينند.

نماينده ولي فقيه در كاشان اظهار داشت: در تجارتهاي معنوي كه انسان با خدا معامله مي‌كند، خداوند مشتري خوبي است و برخلاف برخي از مشتريها كه چانه مي زنند و اذيت مي‌كنند، خدا بهترين خريدار است و پول خوبي هم مي دهد ‹‹انَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ›› بهشت بالاترين سود و سرمايه اي است كه خداوند به بندگان خودش مي‌دهد.

آيت الله نمازي در ادامه با تبريك توفيق زيارت عتبات عاليات به اعضاي كاروان پياده روي كربلا، گفت: خدا به شما توفيق تجارتي را داده است كه همه آن سود است و هيچ ضرر و زياني درآن وجود ندارد به شرطي كه زيرك باشيد و مراقب باشيد تا چنين تجارت پرسودي را با گناه از دست ندهيد.

وي با اشاره به اينكه حسنات به وسيله گناهان محو مي شود، خاطرنشان كرد: گناهان به ويژه حق الناس و غيبت سبب سوزانيدن سود معنوي است و نبايد اينگونه تصور شود كه ما چون هيأتي و مذهبي هستيم بيمه هستيم در حاليكه خداوند بيمه خسارتهاي غيبت و حق الناس را نمي پردازد.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: شيطان دزد است و به گونه اي انسان را وسوسه مي‌كند تا مرتكب گناه شود، چرا كه شيطان از اينكه انسانها به زيارت اهل بيت(ع) و ائمه اطهار(ع) مي روند سينه مي‌زنند و اشك مي ريزند عصباني است و به دنبال فرصتي است تا راه نفوذي را پيدا كند تا ثروتي را كه از راه اهل بيت(ع) كسب شده است را سرقت كند.

آيت الله نمازي در ادامه با تأكيد بر مراقبت از ثروتهاي معنوي، ابراز کرد: مراقب باشيد با وسوسه هاي شيطان مرتكب گناه نشويد، تا اندوخته اي كه از راه اهل بيت(ع) و ائمه اطهار كسب كرده ايد را از شما نگيرند.

مهدي شجري مديركاروان پياده روي كربلا بصيرت حسيني‌ كاشان نيز با ارائه گزارشي از عملكرد كاروان در پياده روي اربعين حسيني امسال، گفت امسال 180 زائر پياده روي از شهرهاي رشت، تبريز، اهواز و كاشان به مدت 5 روز و نيم پياده روي به انجام فعاليتهاي فرهنگي در مسير پياده روي از جمله اهداي هدايا به خانواده هاي عراقي در مسير، ختم صلوات، قرآن، نماز جماعت و زيارت عاشورا اهتمام داشتند.

وي افزود: اعضاي كاروان پياده روي كربلا بصيرت حسيني ‌كاشان در پياده روي هاي اربعين حسيني با حمل پرچم هاي عزاي مزين به نامهاي شهدا و علماي كاشان مورد استقبال برادران مسلمان عراقي قرار گرفتند./202/1307/ب1

ارسال نظرات