۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۷۷۳۵۷
مدیر حوزه علمیه قزوین:

دهه مبارکه فجر از نعمتهای بزرگ خدای متعال است

حجت الاسلام عباسی گفت: دهه مبارکه فجر از نعمتهای بزرگ خدای متعال بوده که باید قدردان این انقلاب اسلامی، شهدا و رهبری باشیم.
حجت الاسلام علی عباسی حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین،حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه استان قزوین با تبریک ایام دهه مبارکه فجر گفت: دهه مبارکه فجر از نعمتهای بزرگ خدای متعال بوده که باید قدردان این انقلاب اسلامی و شهدا و رهبری باشیم.

حجت الاسلام عباسی در رابطه با مواضع انقلابی و صریح نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: مواضع آیت الله عابدینی بر اساس آموزه‌های قرآنی و عترت بوده که محور قرار دادن نماینده ولی فقیه یک وظیفه است و نباید اجازه دهیم این جایگاه ارزشمند مورد خدشه قرار گیرد.

وی افزود: صراحت کلام در امر به معروف و نهی از منکر و دوری از چندگانگی در گفتار از نقاط اصلی شخصیت یک انسان متعالی بوده و در این زمینه امام جمعه محترم مواضعی الهی و برگرفته از کتاب و سنت و بدون ملاحظه افکار، برگرفته از منابع غیر الهی بیان فرموده‌اند که بسیار ارزشمند است.

استاد حوزوی اضافه کرد: درست است که انسان اگر تسامع و تساهل در کلام داشته باشد هزینه کمتری می‌پردازد و شاید افراد فراوانی به دور او جمع شوند ولی اگر ما حق و خدا محوری را ملاک قرار دهیم نه تمجید و تعریف دیگران و نه دوری و پراکندگی آنها مواضع ما را تغییر نخواهد داد که الحمدالله این نعمت بزرگ در استان ما دارای این ویژگی است.

وی با اشاره به اهمیت دشمن شناسی و دشمن ستیزی، بیان کرد: اگر ما کتاب و سنت را محور قضاوت های خودمان قرار بدهیم و باید در زمان خود جایگاه  ویژه‌ای برای دوستان حق و حقیقت مانند مؤمنین، مجاهدین و مظلومین عالم قرار بدهیم و جایگاهی هم برای ابوسفیان‌ها و معاویه‌ها و یزید‌های زمان خود قرار بدهیم آیا مصداق بارز دوستان انقلاب اسلامی مردم متدین ایران و مظلومین فلسطین، غزه، لبنان و مردم مظلوم سوریه و بحرین و پاکستان و افغانستان و همه مظلومین عالم نخواهند بود و همچنین مصداق بارز دشمنان انقلاب اسلامی غیر از صهیویست پلید و آمریکای جنایتکار و تابعین این دو از کشورهای اروپایی و غیره آنها نخواهند بود و مگر امام جمعه محترم غیر ازاین مواضع حق موضع گیری دیگری در بیاناتشان ابراز نمودند.

آیا مذاکرات هسته‌ای غیر از دشمن ناشناسی تحلیل دیگری دارد

استاد فرهنگی به موضوع مذاکرات هسته‌ای اشاره و اظهار کرد: آیا مذاکرات هسته‌ای با دشمنان مسلم انقلاب اسلامی غیر از دشمن ناشناسی چه  تحلیل دیگری خواهد داشت و سند مهم این مطلب قابل پذیرش نبودن عملکرد دشمنان حتی از طرف مذاکره کنندگان بوده است.

وی ادامه داد: آنها گاهی اظهار می‌دارند که اگر دشمن به تعهدات خود عمل ننماید ما هم به تهدات خود عمل نخواهیم کرد و آیا اینکه دشمن به تعهد خود عمل نمی‌کند جای شک و شبهه ای دارد و اینکه ما متقابلا به تعهد خود عمل نمی‌کینم غیر از قبول شکست و هدر دادن نیروها و ضرر زدن به ملت عزیز ایران اسلامی معنای دیگری خواهد داشت.

استاد مذهبی ابراز داشت: آیا کسانی که از دشمن سیلی می‌خورند و شکست را می‌پذیرند می‌توانند به عنوان قهرمان خود را در صحنه سیاسی جلوه دهند و چگونه است که مؤمنین در آیینه دل خود پایان نافرجام برجام را که  بدعهدی و حیله و فریب دشمن است را مشاهده می‌کنند و عدهای هم پس از شکست در این قضیه با چه رویی به رجز خوانی‌های خود ادامه می دهند.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: در رابطه با آیت الله هاشمی رفسنجانی که از استوانه های انقلاب اسلامی بوده‌اند و نقاط قوت مهم و نقاط ضعف جدی مطرح است و ما در ارزیابی این شخصیت و آن عالم بزرگوار با ذکر مجاهدت و پرکاری و حمایت از نظام اسلامی، شهدا،‌امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نباید نقاط ضعف او را هم نادیده بگیریم تا قضاوت ما عادلانه و مطابق حق باشد و مگر امام جمعه محترم در نماز جمعه و سایر اظهارات غیر از این مواضع عادلانه چیز دیگری بیان نمودند.

وی در ادامه بیان داشت: ما نباید به اقتضای هر زمان به نرخ روز، روزی بخوریم و منتظر وزیدن بادها از هر جهت باشیم تا به آن جهت متمایل شویم و آیا بعضی از مدیران کل ادارات استان و مسؤولینی که با توصیه سید و شیخ منصوب شده‌اند می‌توانند مواضع درستی داشته باشند و یا از آنان انتظارات حق محوری می‌توان داشت.

استاد دینی تصریح کرد: القای حس ملی گرایی از جانب بعضی از نوجوانان به عنوان عاشق سمنان بودن چه معنایی خواهد داشت، لااقل اگر می‌خواهید الگویی را برای عشق مجازی خود که پایدار نخواهد ماند انتخاب کنید سفر طولانی تا سمنان را برخود تحمیل نکنید، بلکه در همین استان خود رجایی‌ها، بابایی‌ها و ابوترابی‌هایی را داریم که می‌توانیم عشق و ارادت خود را به آنان ابراز کنید.

وی ادامه داد: با احترام به همه بزرگان استان و گرایشهای مختلف خودی‌های معتقد به اصول و فروع دین و انقلاب بی‌بدیل بودن امام جمعه قزوین به عنوان خیرالموجودین را در استان نمی‌توان نادیده گرفت و محوریت و مواضع ایشان بر اساس قرآن و آموزه های قرآنی و عترت است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: پیگیری سیره امیرمؤمنان(ع) در برخورد با قاسطین و مارقین و ناکثین برآن زمان و برخوردهای صحیح با بعضی از حکام منصوب خود در مورد سفره‌های رنگین و گرایش به سرمایه داران بی‌درد شاهد محکمی بر این مدعا است و صراحت کلام حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در مورد تفکر زراندوزی و ثروتمندان بی‌درد و منافقین داخلی و دشمنان خارجی شاهد خوبی در صحت مواضع معظم له است.

وی در پایان گفت: پشتیبانی مردم متدین و انقلابی و حوزه علمیه انقلابی از مواضع روشن و صریح ایشان جای شک و شبهه در ولایتمداری مردم استان باقی نمی‌گذارد و در نهایت اینکه محوریت نماینده ولی فقیه در استان به عنوان یک وظیفه باید حفظ شود و نباید با دسیسه و فریب‌ها و توصیه‌های نابجا به این  جایگاه ارزشمند خدشه‌ای وارد شود که مورد رضایت خداوند و ولی او نخواهد بود./853/101/ب2

منبع: روابط عمومی حوزه علمیه استان قزوین

ارسال نظرات