۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۴۷۷۳۴۸

کتاب ابن تیمیه، مؤسس افکار وهابیت چاپ و روانه بازار شد

کتاب ابن تیمیه، مؤسس افکار وهابیت از سلسله مباحث وهابیت از سوی انتشارات کتاب جمکران چاپ و روانه بازار شد.
کتاب ابن تیمیه، مؤسس افکار وهابیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب ابن تیمیه، مؤسس افکار وهابیت از سلسله مباحث وهابیت نوشته علی اصغر رضوانی در سال 1395 از سوی انتشارات کتاب جمکران چاپ و روانه بازار شد.

 

در مقدمه این کتاب آمده است: ترویج فرهنگ ناب محمدی و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در طول تاریخ دچار کج اندیشی ها و نابخردی هایی بوده است که نمونه بارز آن را در اندیشه وهابیت و سلفی گری می توان نظاره گر بود، تفکری که همه مسلمانان جهان را از دین اسلام خارج و فقط خود را مسلمان می دانند.

 

عده ای اندک که با کج اندیشی، مسلمانان جهان و دیگر ادیان را دچار مشکل کرده و چهره ای خشن و کریه از دین رحمت ارائه نموده اند.

 

معمار این اندیشه ابن تیمیه از مخالفان فرزندان پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله می باشد که تفکر او از قرن هفتم تا قرن سیزدهم به فراموشی سپرده شده و مورد مخالفت اندیشمندان مذاهب اسلامی قرار گرفت ولی کمتر از یک قرن است که این تفکر انحرافی دوباره در جامعه اسلامی توسط افرادی معلوم الحال مطرح می گردد.

 

جا دارد متفکرین اسلامی، جریان های فکری منحرف را به مسلمانان جهان معرفی کرده و محور وحدت اسلامی که همان اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم است را تبیین نمایند، محوری که براساس محبت و پیروی از اهل بیت رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله استوار است و از فحاشی و ضرب و شتم و ترور و بمب گذاری به دور است و هیچ سنخیتی با آن ندارد.

 

تهاجم استکبار جهانی و صهیونیست ها به تفکر اصیل اسلامی از زمانی آغاز و سرعت گرفت که انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی رحمة الله علیه در کشور اسلامی ایران به ثمر نشست و توسط رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای هدایت گردید.

 

این کتاب در سه بخش با عناوینی همچون «شرح حال ابن تیمیه»، «دشمنی ابن تیمیه با اهل بیت علیهم السلام» و «دفاع ابن تیمیه از مخالفان اهل بیت علیهم السلام» جمع آوری و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

 

اثر حاضر، یکی از موضوعات «سلسله مباحث شناخت وهابیانب می باشد، که به شرح حال ابن تیمیه و برخی از فتاوا و آرای تکفیری و تناقضات و روش های غلط استدلالی ایشان پرداخته و دیدگاه اهل سنت را پیرامون ایشان بیان کرده و با رد بر نظریات و افکار ابن تیمیه، به موارد دشمنی او با اهل بیت علیهم السلام و دفاعیات از مخالفان اهل بیت علیهم السلام اشاره کرده است.

 

در بخشی از کتاب می خوانیم: یکی از کسانی که در طول چندین قرن، مورد توجه خاص وهابیان قرار گرفته و برای او ارزش فراوانی از نظر علمی قائلند، تقی الدین احمد بن عبدالحلیم معروف به ابن تیمیه است. او کسی است که افکار وهابیان از او سرچشمه می گیرد.

 

وهابیان برای او کنگره های علمی گرفته و کتاب هایی در مدح و منزلت و شخصیت علمی اش تالیف نموده اند. و در حقیقت او را مؤسس مذهب خود می دانند؛ اگر چه آنان در ظاهر این مطالب را اظهار نکرده و خود را سلفی می نامند».

 

کتاب ابن تیمیه، مؤسس افکار وهابیت از سلسله مباحث وهابیت نوشته علی اصغر رضوانی در سال 1395 با شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 8500 تومان در 208 صفحه از سوی انتشارات کتاب جمکران چاپ و روانه بازار شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات