۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۴۷۷۳۲۲
آیت‌الله ایمانی:

دشمن‌شناسی اقتضا می‌کند مقابل ترامپ بایستیم

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: دشمن‌شناسی اقتضا می‌کند همان‌گونه که آن روز مقابل کارتر ایستادیم، امروز مقابل ترامپ بایستیم، اگر در قالب چهره‌ها گرفتار شدیم و راه را گم کردیم، انقلاب به بیراهه کشیده می‌شود.
آيت الله ایمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس عصر امروز در جلسه هماهنگی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی که در محل نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس برگزار شد، گفت: آنچه نسل‌های پی در پی را به هم گره می‌زند و همه را دریک مسیر قرار می‌دهد، بستری است که انقلاب در آن قرار گرفت و تا به امروز ادامه دارد و در آینده هم در این بستر ادامه خواهد داشت و آن بستر تولی و تبری است.

وی در ادامه افزود: آنچه انقلاب اسلامی را به این شکل به پیروزی رسانید، قبول ولایت امام راحل و اطاعت و پذیرش فرمان‌های او و شناخت دشمن و پرهیز از پذیرش افکار و ایده‌ها و آرمان‌های دشمن بود.

آیت‌الله ایمانی اظهار داشت: عاملی که یک پدیده را ایجاد می‌کند همان عامل هم آن پدیده را نگه می‌دارد و حفظ می‌کند، عاملی که انقلاب را پدید آورد روحیه ولایت‌پذیری و دشمن‌شناسی بود.

وی ادامه داد: امروز هم پس از تغییر نسل‌ها، اگر این روحیه تغییر پیدا نکرد انقلاب پایدار می‌ماند، در جشن‌های انقلاب نیز ما وظیفه داریم به نسل امروز این روحیه را انتقال دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس بیان کرد: وقتی نسل‌ها این تمکین را در مقابل ولایت پیدا کردند، انقلاب سرپا می‌ماند، ما باید در قالب‌های مختلف این روحیه را به نسل جدید انتقال دهیم.

وی ادامه داد: آ‌‌‌‌ن روز ولایت در قالب امام راحل تجلی پیدا کرد و امروز در چهره رهبر معظم انقلاب اسلامی جلوه‌گر شده است، همان‌گونه که آن روز اطاعت از امام راحل اطاعت از امام معصوم و پیامبر بود، امروز هم اطاعت از رهبر این‌گونه است.

آيت‌الله ایمانی یادآور شد: ۳۸ سال پیش رییس‌جمهور آمریکا کارتر با دشمنی‌های روشن و معین و دخالت‌های انگلیس هم معین بود، امروز رییس‌جمهور امریکا فرد دیگری است، در حالی‌ که ماهیت و ذات استکبار و هویت استثمار و زورگویی در چهره‌ها متجلی است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن‌شناسی اقتضا می‌کند همان‌گونه که آن روز مقابل کارتر ایستادیم، امروز مقابل ترامپ بایستیم، اگر در قالب چهره‌ها گرفتار شدیم و راه را گم کردیم، انقلاب به بیراهه کشیده می‌شود.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: این‌که بگوییم کارتر رفته و امروز فرد دیگری است، صحیح نیست، اگر این‌چنین شود یعنی تولی و تبری را از دست دادن و بستر اصلی را گم کردن و در بستر انحرافی قدم گذاشتن است.

وی ابراز کرد: هنر دشمن بزک کردن چهره‌ها است، به چهره باطل خود  قیافه حق و دوست‌داشتنی می‌دهد، ما باید دشمن را بشناسیم و مقابل او بایستیم تا انقلاب پایدار بماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس بیان کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب اعلام می‌کنند امروز مهم‌ترین خطر برای جامعه ما مسأله نفوذ دشمن است، اگر بلندپایه‌ترین فرد کشور هم بیاید و اعلام کند که نفوذ را قبول ندارم، ما نباید تحت تأثیر قرار بگیریم.

وی با بیان این‌که امروز باید روحیه ولایت‌پذیری را به جامعه انتقال  دهیم، تأکید کرد: آنچه روز اول انقلاب را به پیروزی رسانید ولایت‌پذیری بود، جشن‌های پیروزی انقلاب باید این بصیرت افزایی را در جامعه ما ایجاد کند.

آیت‌الله ایمانی در پایان گفت: جوان امروز باید مثل جوان آن روز بلکه بیشتر، بفهمد و درک کند، خروجی برنامه‌های ما باید برای جوان‌ها و نوجوان‌ها باشد و آن‌ها را به صحنه بیاوریم و نگه بداریم و حفظ کنیم./۹۱۹/202/ب2

ارسال نظرات