۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۴۷۷۳۱۱
برای نخستین بار در استان فارس؛

مؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهران سطح چهار جامعه النور افتتاح شد

نشست بصیرت فاطمی  مؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهران سطح چهار جامعه النور

خانم گیتی کلایی، مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهران سطح چهار جامعه النور شیراز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، گفت: مؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهران در مقطع سطح چهار برای نخستین بار در استان فارس افتتاح شد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره تخصصی شدن حوزه‌ها پرداخت و افزود: حوزه‌ها باید حرکت به سمت تخصصی شدن را جدی بگیرند و در فقه و اصول و بخش‌های مختلف فقهی و دیگر علوم اسلامی، تخصص و و درجات تخصصی به اجرا گذاشته شود.

خانم کلایی با اشاره به حدیث امام باقر(ع) که می‌فرماید: «چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد»، هدف از تشکیل این مراسم را ارج نهادن به تلاش‌های چند ساله مدیریت حوزه علمیه خواهران استان فارس برای آماده کردن مقدمات تشکیل کلاس‌هایی در سطح چهار حوزوی در سطح استان دانست و اظهار داشت: آیت‌الله موحد به حق در این راه از هیچ کوششی مضایقه نکردند و با مدیریت توانمند خود راه را برای ارتقای سطح علمی خواهران در سطح استان باز کردند.

وی، تعداد پذیرفته‌شدگان در سومین مقطع از تحصیلات حوزوی با گرایش فقه خانواده را هشت نفر اعلام و بیان کرد: مقطع تحصیلی سطح چهار با رویکرد آموزشی پژوهشی در سال 96_95 برای پذیرش طلاب برنامه‌ریزی شده است که تقاضای تشکیل رشته تفسیر تطبیقی برای ترم آینده با پذیرش هفت طلبه را داده‌ایم.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهران سطح چهار جامعه النور شیراز، ادامه داد: استان فارس جزء محدود استان‌هایی است که اقدام به تشکیل این دوره داشته است، چنانچه شایسته سومین حرم اهل بیت(ع) است و با سابقه علوم دینی که در این شهر وجود دارد بتوانیم هر کدام به سهم خود تلاش‌های عزیزان را به ثمر برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: نخستین ورودی مؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهران سطح چهار جامعه النور شیراز، در سال گذشته درس‌های خود را شروع کرده و اکنون دو رشته فقه خانواده و تفسیر تطبیقی در شش استان و هفت مرکز اعم از قم، تهران، خوزستان، شیراز، اصفهان و یزد در حال اجرا است.

خانم کلایی شیوه تدریس مورد توجه در دروس تخصصی را اجتهادی مطرح و اظهار کرد: چهل درصد از برنامه‌ریزی طلاب را پژوهش تشکیل می‌دهد.

وی درباره نحوه پذیرش داوطلبان مقطع سطح چهار بیان کرد: از طلاب متقاضی، پس از شرکت در کلاس‌های مقدماتی دوره تمهیدیه، به منظور آمادگی در امتحانات ورودی، که سال گذشته شروع شده و امسال نیز برگزار می‌شود، آزمون کتبی و زبان تخصصی به‌صورت تشریحی و تستی گرفته شد و بعد از مصاحبه علمی و کسب امتیاز لازم در دروس عمومی در این مقطع پذیرفته شدند.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهران سطح چهار جامعه النور شیراز، توسعه ظرفیت انسانی حوزه علمیه خواهران در گستره پژوهش و تبلیغ دینی، تقویت رویکرد نظاممند و معطوف به نیازها در آموزش‌های حوزوی و پرورش کارشناسان، دانشوران و پژوهشگران نواندیش، کارآمد و نیاز محور در شاخه‌های مختلف را ازجمله اهداف اصلی این مؤسسه برشمرد.

وی در پایان گفت: امید است به همت و تلاش‌های همه نهادهای حوزوی گام‌های مؤثری در مسیر آموزش‌های تخصصی علوم اسلامی و اعتلای همه‌جانبه حوزه‌های علمیه برداشته شود./825/302/ب2

ارسال نظرات