۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۴۷۷۲۷۱
زاهدی:

بسیار قوی در بحث پیاده کردن سند تحول وارد کار شده ایم

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: در برنامه ششم توسعه، برنامه بودجه سالانه و در بحث پیاده کردن سند تحول بسیار قوی وارد کار شده ایم.
محمد مهدی زاهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد مهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عصر امروز در دیدار حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به با بیان این که کمسیون آموزش مجلس کمیسیونی فرهنگی به شمار می رود، گفت: اعضای این کمیسیون به دین، فرهنگ و تمدن اسلامی باور عمیق دارند.

وی افزود: تلاش می کنیم در این دوره در حوزه فرهنگ و تمدن اسلامی ریل گذاری کرده، قانون مصوب کنیم و نظارت لازم را داشته باشیم، سعی داریم با دستگاه ها تعاملات لازم را داشته باشیم تا اهداف بلند نظام به ویژه در چارچوب اسناد بالادستی همانند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند اسلامی شدن دانشگاه ها، نقشه جامع علمی کشور و چشم انداز 20 ساله محقق شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب سرلوحه کارها و برنامه های کمیسیون آموزش قرار دارد، اظهار داشت: تلاش ما این است که با تعامل با دستگاه ها درباره اسناد بالادستی تا جایی که قانون نیاز دارد قانون تصویب کنیم و و جاهایی که می تواند وارد مراحل اجرایی شود به اجرا بگذاریم.

وی ادامه داد: در دوره قبل مجلس شورای اسلامی و این دوره از نظرات مراجع تقلید و علما استفاده شده و می شود تا در برنامه ریزی ها مورد نظر باشد، به پشتوانه این نظرات در برنامه ششم توسعه، برنامه بودجه سالانه و در بحث پیاده کردن سند تحول بسیار قوی وارد کار شده ایم.

زاهدی با بیان این که در برخی از دستگاه ها انحراف از اسناد وجود داشته است، ابراز داشت: برخی علاقه ندارند اسناد بالادستی همانند سند اسلامی شدن و سند تحول آنگونه که مورد انتظار نظام و بزرگان دینی است عملی شود.

وی عنوان کرد: ما سیستم نظارتی خود را در مجلس قبل قوی کردیم و خوشبختانه در ریل خوبی افتاده است، در این دوره نیز نمایندگان عضو کمیسیون بالاتفاق مشتاق کار کردن در عرصه فرهنگی هستند؛ برای نخست بار کمیته ای در کمسیون به نام فرهنگ و تربیت اسلامی ایجاد کردیم.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دلیل راه اندازی این کمیته این بود که احساس می کردیم در وزارت آموزش و پرورش و در وزارت علوم حوزه آموزش عالی و حوزه آموزش و پروورش نیاز به کارهای فرهنگی و تربیتی دارند.

سیدمحمدجواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با تأکید بر این که تعلیم و تربیت در نظام باید بر اساس مبانی اسلامی باشد، از برخی تلاش ها برای آموزش و تربیت منهای دین انتقاد کرد.

وی افزود: ما می خواهیم که تعلیم و تربیت اسلامی باشد اما برخی از دولتمردان این مسأله را نمی خواهند، در حال حاضر یونسکو سندی را تحت عنوان 2030 برای ما داده است که آموزش و پرورش تحت نرم ها و استانداردهای یونسکو قرار گیرد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با بیان این که بر اساس این سند حقوق ما باید عرفی شود و آموزه های دینی در مدارس کنار برود، اظهار داشت: این خطر بزرگی است که علما و مراجع باید مستحضر باشند و موضع بگیرند، اگر بزرگان حوزه پشتیبانی کنند ما در با قدرت بیشتری وارد کار می شویم./1323/202/ص

ارسال نظرات