۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۴۷۷۲۳۳
آیت الله سبحانی:

حاضرم برای اتمام حجت برای نمایندگان در مجلس شورای اسلامی سخنرانی کنم

حضرت آیت الله سبحانی، با بیان اینکه اگر نماینده ای تفکر الحادی داشته باشد نمایندگی از اول سلب می شود، گفت: حاضر هستم که برای نمایندگان بر اساس آیات و روایات اتمام حجت کنم.
حاضرم برای اتمام حجت برای نمایندگان در مجلس شورای اسلامی سخنرانی کنم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید عصر 11 بهمن ماه در دیدار رییس و جمعی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مفهوم تربیت، گفت: تربیت این است که مربی استعدادهای درونی فرد را از حالت بالقوه به بالفعل برساند.

وی افزود: تربیت چیزی نیست که از خارج وارد کنیم بلکه مساله ای است که در درون انسان وجود دارد و باید از سوی مربی شناخته شده و بالفعل شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که انسان تمام کمالات را بالقوه دارد، اظهار داشت: این کمالات بالفعل نیست بلکه باید شرایطی را بر فرد بگذرد تا به فعلیت برسد.

وی ادامه داد: راستگویی بر اساس فطرت و دروغگویی خلاف آن است از این رو بچه غیر از راست گفتن چیزی نمی داند؛ اما اگر بعدا دروغ بگوید از خارج یاد گرفته است؛ خداوند منان انسان را افکار و رفتار پاک و فاضله می آفریند و مسائل خارجی سبب بیرون رفتن انسان از مسیر صحیح می شود.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که کار مربی نوآوری نبوده بلکه استخراج استعداد انسان است، ابراز داشت: شرط کار این است که مربی فرد را به خوبی بشناسد و گرایش ها و خصوصیات او را بداند.

وی عنوان کرد: کسانی که در مجلس هستند باید به مساله تربیت بیش از آموزش اهمیت دهند که قرآن کریم نیز تزکیه را بر تعلیم مقدم می دارد.

این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: در آموزش و پرورش باید دبیران عالم، فاضل و مومن حضور داشته باشند تا برنامه ریزی ها را پیاده کنند؛ اما اگر در مراکز آموزشی چنین افرادی نباشند برنامه ها در حد جوهری بر روی کاغذ است.

وی اضافه کرد: استاد غیر معتقد مغز انسان را فاسد می کند؛ اما استاد معتقد می تواند مغز انسان را پرورش دهد؛ خوب است که مواعظ لقمان در برنامه ها گنجانده شود.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به سخن یکی از نمایندگان حاضر مبنی بر این که ما می خواهیم تربیت اسلامی باشد؛ اما برخی از دولتمردان نمی خواهند و سندی یونسکو داده که کارهای آموزشی و تربیتی باید منهای دین باشد، گفت: مگر یونسکو بر همه ولایت دارد؟ مجموعه ای فرهنگی به شمار می روند و لازم نیست بر همه کار ما ولایت داشته باشند.

وی افزود: مسائل روانی و فکری و دینی این مساله قابل قبول نیست اگر می گویند تربیت باید منهای دین باشد  بدان معنا است که برگردیم و ملحد شویم و این با انقلاب ما سازگار نبوده و انقلاب ما جمهوری اسلامی است؛ مگر ولایت الهی دارند که در همه چیز دخالت کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آسیب ها و پیامدهای فضای مجازی اظهار داشت: وزیر ارتباطات پیش ما آمد و صحبت کردیم که این فضای مجازی تمام کارهای ما را کم اثر می کند. واقعا این فضا برای کودکان و فرزندان ما خطر است، اگر بگوییم ابزار نوین نباشد و بسته شود امکان ندارد؛ اما جلوی مفاسد باید گرفته شود.

این مرجع تقلید ابراز داشت: ما می گوییم و می آیند صحبت می کنند، عکس می گیرند و می روند؛ اما عملی از آنها نمی بینیم؛ در مجلس نمایندگان باید شجاعانه دفاع کنند.

وی عنوان کرد: اسلام جزو هویت ما است و هر برنامه ای که هویت ما را از بین ببرد غلط است؛ صدای نمایندگان باید از تریبون بلند باشد و دنیا بشنود؛ ما هم می گوییم؛ اما گاهی صدای ما نمی رسد.

حضرت آیت الله سبحانی خاطرنشان کرد:«سابقا که آقای ناطق نوری رییس مجلس بود گاهی بزرگان حوزه را دعوت می کرد که برای نمایندگان سخنرانی کنند؛ اگر این برنامه باشد و مراجع سخنرانی کنند اتمام حجت می شود که اگر خلاف بگویند دیگر نماینده نیستند اگر تفکر الحادی باشد سلب نمایندگی می شود».

وی اضافه کرد:«اگر رییس مجلس از بنده دعوت کند حاضر هستم که صحبت و برای نمایندگان بر اساس آیات و روایات اتمام حجت کنم»./1323/202/ص

ارسال نظرات