۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۴۷۷۲۰۹
امام جمعه قزوین:

اهل شور و مشورت کسانی هستند که خشم خود را فرو می‌خورند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: اهل شور و مشورت کسانی هستند که خشم خود را فرو می‌خورند و با تعصب و عصبانیت کارهای جاری خود را پیش نمی‌برند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین،‌ حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان قزوین با اشاره به اهمیت شور و مشورت در منابع دینی، گفت: خدای متعال در دو جای قرآن درباره اهمیت شور و مشورت سخن گفته است و اهمیت این موضوع به اندازه‌ای است که سوره‌ای به نام «شورا» نازل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به آیاتی از سوره شورا، ابراز کرد: خدای متعال می‌فرماید آن‌هایی که می‌توانند اهل شورا باشند، باید بدانند آن چیزی که در دنیا نصیب انسان می‌شود، متاع قلیل نامیده شده است و نباید به آن دلبستگی داشت.

وی افزود: اهل شورا کسانی هستند که از گناهان اجتناب می‌کنند و مسیری را انتخاب می‌کنند که در آن زمینه ارتکاب گناه وجود نداشته باشد.

خطیب جمعه استان اظهار کرد: اهل شور و مشورت کسانی هستند که خشم خود را فرو می‌خورند و با تعصب و عصبانیت کارهای جاری خود را پیش نمی‌برند.

وی در ادامه با تأکید بر این‌که همه مسؤولان باید با محوریت مقام معظم رهبری حرکت کنند، بیان کرد: حرکت در راستای منویات رهبری همان حرکت در مسیر دین است و همه باید یکپارچه و متحد از ایشان تبعیت نماییم تا مشکلات را از پیش روی جامعه برداریم.

امام‌جمعه قزوین به اهمیت حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از بیابان‌زایی اشاره و تصریح کرد: طبق آمارهای ارائه شده از سوی مسؤولان، متأسفانه افزایش بیابان‌ها در استان قزوین نگران کننده است و بایستی به فکر راه کاری مناسب باشیم.

وی بیان کرد: جبران کمبودهای منابع آبی از طریق حفر چاه، راهکار مناسبی نیست و مسؤولان باید تلاش کنند تا با استفاده از راهکارهای جایگزین، بر حفظ این مایع حیات‌بخش و برداشت‌های غیر متعارف از منابع زیر زمینی جلوگیری کنند.

استاد حوزوی اشاره کرد: تولید بیشتر محصولات کشاورزی مانند برنج، گندم، کشمش و برخی محصولات دیگر در استان انجام می‌شود و می‌توانیم با تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز و استفاده از نظراتِ کارشناسیِ صاحب نظران، بر تولید بیشتر و فراهم کردن بازارهای فروش این محصولات گام‌های جدی‌تری برداریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به موضوع زمین‌خواری و مشکلاتی که این معضل در استان به وجود آورده تأکید کرد: لازمه جلوگیری از این معضلات این است که خودمان را پاک نگه داریم و امانت‌دار مردم باشیم.

وی در پایان گفت: اگر مسؤولی به زمین‌خواری آلوده شود، زمین‌خواران از دست او در امان خواهند ماند و دیگر نمی‌تواند در مقابل زمین‌خواران ایستادگی کند./853/101/ب2

منبع: پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان قزوین

ارسال نظرات