۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۴۷۷۱۴۴

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه بوشهر

برگزاری هم اندیشی اولیای طلاب با مسؤولان مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، برگزاری مراسم یادبود طلبه فقید مدرسه علمیه پیامبراعظم(ص)خورموج، جلسه اخلاق با حضور استاد میرزاخانی در مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان و برگزاری درس اخلاق مدرسه علمیه پیامبر اعظم(ص) خورموج از مهم‌‌ترین اخبار کوتاه حوزه علمیه استان بوشهر است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر جلسه هم اندیشی اولیای طلاب با مسؤولان مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر در این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام علی آذرشب در این جلسه گفت: خانواده و به ویژه پدر و مادر نقش اصلی و اولی را در شکل گیری شخصیت فرزند دارند و پس از آن مدرسه و محل تحصیل به عنوان دومین عامل تاثیرگذار در امر تربیت است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه ارتباط بین خانواده و مدرسه در پیشبرد اهداف تربیتی بسیار مهم و تاثیرگذار است اظهار داشت: به دلیل اهمیت این موضوع جلسه هم اندیشی با حضور 150 نفر از والدین طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با مدیر و کادر مدیریتی برگزار شده است.

حجت الاسلام سید مهدی آقا میری مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر نیز در این جلسه ضمن پاسخ به پرسش های والدین طلاب، نکاتی را درباره هماهنگی و همراهی بیشتر والدین با مسؤولان و اساتید مدرسه مطرح کرد.

حجت الاسلام سید حسن حسینی استاد مشاوره اعزامی از قم به بیان خاطراتی از دوران طلبگی پرداخت و خطاب به اولیای طلاب گفت: به طلبگی فرزندانتان افتخار کنید و در جهت رشد و پیشرفتشان، آنان را تحت حمایت مادی و معنوی خویش قرار دهید.   

گفتنی است در این جلسه خلاصه ای از فعالیت های مدرسه در بخش های مختلف نظیر تهذیبی، آموزشی، پژوهشی، عمرانی، رفاهی به صورت کلیپی پخش شد و نیز مدریر مدرسه به بیان جایگاه علم و ارزش عالم دردین اسلام پرداخت.

برگزاری مراسم یادبود طلبه فقید مدرسه علمیه پیامبراعظم(ص)

مراسم یادبود طلبه فقید محمد مهدی فقیه مدرسه علمیه پیامبراعظم(ص) در مسجد الغدیر خورموج برگزار شد.

در این مراسم که از طرف حجت الاسلام مصلح امام جمعه خوروج و مدارس علمیه شهرستان دشتی برگزار شده بود طلاب مدارس علمیه پیامبراعظم(ص)، سفیران هدایت المهدی (عج) و فاطمیه خواهران خورموج و تعدادی از مردم ولایتمدار و حقشناس شهرستان حضور داشتند.

حجت الاسلام اسماعیل نیا معاون تهذیب مدرسه علمیه پیامبر اعظم (ص) با بیان خصائص اخلاقی این طلبه نوجوان و جایگاه یاد مرگ در زندگی هر انسان مومن، به ذکر توسل به اهل البیت (ع) پرداخت.

لازم به ذکر است در این مراسم علمای شهرستان، اساتید، مسؤولان شهرستان، نهادهای نظامی و انتظامی با اهدای فاتحه به روح بلند این سرباز نوجوان حضرت ولی عصر(عج) با بازماندگان ابراز همدردی کردند.

جلسه اخلاق با حضور استاد میرزاخانی درمدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان

با همکاری معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر یازدهمین جلسه درس اخلاق با حضور حجت الاسلام میرزاخانی اعزامی از شهر مقدس قم بعد از فریضه مغرب و عشاء درمحل مسجد مدرسه علمیه چهارده معصوم برازجان برگزار شد.

استاد اخلاق در این جلسه با برشمردن برخی از اوصاف دنیا خاطرنشان کرد: دلبستگی به دنیا و غفلت از یاد خدا و یاد مرگ از مهم ترین عواملی است که در مسیر رشد و کمال حرکت انسانها را بسیار کند نموده و مانع از پیشرفت خواهد بود.

گفتنی است در ادامه حضور حجت الاسلام میرزاخانی دیدار چهره به چهره و مشاوره فردی با طلاب در محل اتاق اساتید و اهدای جایزه به نفر اول مسابقه رایحه قرآن آقای جواد بازیار نیز انجام گرفت.

برگزاری درس اخلاق مدرسه علمیه پیامبراعظم (ص) خورموج

درس اخلاق مدرسه علمیه پیامبراعظم (ص) با حضور حجت الاسلام میرزاخانی در مسجد الغدیر خورموج برگزار شد.

حجت الاسلام میرزاخانی با بیان اینکه دو نوع عمر داریم گفت: یک نوع عمر دنیایی و حیوانی است و نوع دوم که همه مردم وظیفه دارند از این نوع عمر بهره مند شوند عمر انسانی و الهی و معنوی است.

این استان اخلاق افزود: طلبه افزون بر اینکه وظیفه دارد خود مثل تمام مردم در این مسیر تلاش کند یک وظیفه دیگر نیز دارد و آن این است که مردم را به این مسیر راهنمایی کند./303/833/ب1

ارسال نظرات