۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۴۷۷۰۴۵
از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛

بزرگداشت آیت الله شرعی در قم برگزار می‌شود

مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله محمدعلی شرعی از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه و برخی نهادهای حوزوی، 13 بهمن ماه در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.
آیت الله شرعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله محمدعلی شرعی، مدیر سابق حوزه‌های علمیه خواهران کشور، همزمان با یادبود فرزند بزرگوارش حاج مصطفی شرعی در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش  این مراسم  از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی حوزه های علمیه و دیگر نهادهای  حوزوی و خانوادههای وابسته به بیت آیتالله شرعی، چهارشنبه 13 بهمن ماه پس از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار خواهد شد.

گفتنی است آیت الله محمدعلی شرعی، 12 دیماه 1395 و در سن 81 سالگی  پس از تحمل یک دوره  بیماری در شهر مشهد دار فانی را وداع گفت.

آیت الله شرعی که در دوران مبارزات با رژیم منحوس پهلوی نقش بسزایی ایفا کرد و یکی از یارانی  بود که در همه مراحل دوشادوش امام خمینی(ره) در این مبارزات قدم برداشت.

در کارنامه فعالیت های اجرایی آیت الله شرعی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز سوابق درخشانی مشاهده میشود که نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی، تلاش برای پویایی و تاسیس حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا و عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برخی از این فعالیتها است.

گفتنی است، آیت الله ‌شرعی‌ با تأسیس‌ انتشارات‌ تاسوعا زمینه پشتیبانی‌ چاپ‌ و نشر آثار تحقیقاتی‌ و فرهنگی‌ مؤسسه‌ پژوهش‌ و مطالعات‌ عاشورا را فراهم‌‌ کرد./858/203/ص

 

 

ارسال نظرات