۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۴۷۷۰۰۷
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی:

سرزنش دیگران عقوبت دنیوی و اخروی دارد

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: سرزنش یا ملامت دیگران از زذایل بسیار خطرناک است که عقوبت دنیوی و اخروی دارد.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) امروز در درس خارج فقه که در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: یکی از زیورهای مردم صالح و با تقوا این است که سرزنش و ملامت دیگری را ترک می‌کنند.

وی افزود: خصلت سرزنش کردن دیگران از زذایل بسیار خطرناک خلقی است، در روایات کسانی که دیگران بر عیب یا گناهی ملامت و سرزنش می‌کنند هشدار داده شده‌اند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) عنوان کرد: گاهی انسان کسی را که مبتلا به گناه یا عیبی است امر به معروف یا نهی از منکر کرده و یا نصیحت می‌کند که امر خوبی است اما سرزنش و ملامت بسیار عمل زشتی است.

آیت‌الله ری‌شهری افزود: در روایتی از پیامبر(ص) آمده است که اگر خدمتگزار یکی از شما زنا کرد او را شلاق بزنید اما سرزنش و ملامت نکنید.

وی با بیان اینکه سرزنش و ملامت دیگران از نظر دنیوی، معنوی و اخروی دارای عقوبت است، گفت: بر اساس روایتی از پیامبر(ص) خطر دنیوی سرزنش در این است که اگر کسی دیگری را سرزنش کند نخواهد مرد تا اینکه خود به آن گناه یا عیب مبتلا ‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: برادر دینی خود را به عیبی شماتت نکن که خود به آن مبتلا خواهی شد./202/807/ب1

ارسال نظرات