۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۴۷۶۹۹۷
جنبش توحید اسلامی لبنان:

شرایط خطرناکی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری سوریه قرار گرفته است

یکی از روحانیان اهل تسنن لبنان، نسبت به شرایط مورد نظر بیگانگان برای کاندیداتوری شخصیت ها در انتخابات سوریه هشدار داد.
شيخ هاشم منقاره رييس جنبش توحيد اسلامي لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ هاشم منقاره رییس شورای رهبری جنبش توحید اسلامی لبنان در پیامی، نسبت به توطئه بین المللی علیه منطقه هشدار داد و تصریح کرد: منطقه عربی و اسلامی در برابر تحول بزرگی مبتنی بر نقشه کشورهای بزرگ برای ترسیم موافقت نامه جدید سایس پیکو قرار دارد. 

وی افزود: این کشورها از حوادث خونین کنونی در کشورهای عربی و اسلامی استفاده کرده و اهداف خود را اجرایی می سازند.  

این روحانی اهل تسنن درباره شرایط مورد نظر بیگانگان برای قانون اساسی سوریه گفت: این شرایط نشان دهنده اوضاع بسیار خطرناکی است. لغو شرط اسلام برای رییس جمهور، لغو قانونگذاری بر اساس احکام شرعی اسلام، لغو قسم به نام جلاله «الله» از سوی رییس جمهور و لغو شرط اینکه پدر و مادر کاندیدای ریاست جمهوری از متولدان سوریه باشند، بندهایی است که غرب درصدد اجرایی کردن آنها در انتخابات آینده سوریه است. 

هاشم منقاره با اشاره به اینکه تنها شرط 40 سال تمام برای ریاست جمهوری سوریه دست نخورده است، اظهار داشت: این بندها در راستای کمونیست کردن دولت و ورود ارزش های مبتذل غرب به سوریه است تا بدینوسیله این کشور را از جایگاه عربی و اسلامی دور کرده و جنگ طایفه ای و مذهبی در  ابعاد مختلف را بر این کشور حاکم کند.

رییس شورای رهبری جنبش توحید اسلامی لبنان، تعطیلی صفحه مقاومت اسلامی در پایگاه های اجتماعی را محکوم کرد و ادامه داد: این اقدام، ادعای کذب آمریکا درباره آزادی و دموکراسی و حقوق بشر و همچنین پایبندی به قوانین بین المللی را رسوا می کند.

عضو تجمع علمای مسلمان از تأکید رییس جمهور لبنان بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر و بر اساس قانون جدید و همچنین برگزاری کنفرانس آستانه برای توقف بحران و جنگ در سوریه استقبال کرد.

شیخ هاشم منقاره به بررسی آخرین تحولات بحرین پرداخت و بیان داشت: نظام آل خلیفه در حال سرکوب صدا و آزادی شهروندان است. بحرین به گفت وگوی داخلی نیاز دارد تا از فتنه و آشوبی که بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی را فراگرفته است، نجات یابد.

وی با اشاره به اینکه فلسطین از اولویت های جهان اسلام است، تأکید کرد: سکوت جهانیان در قبال شهرک سازی گسترده صهیونیستی که با حمایت دونالد ترامپ صورت می گیرد، محکوم است. ترامپ طرفداری قاطع خود را از اشغالگری که البته مساله عادی آمریکا به شمار می آید، نشان داده است.

گفتنی است موافقت‌نامه سایکس پیکو توافقی سری میان بریتانیا و فرانسه بود که در سال ۱۹۱۶ در خلال جنگ جهانی اول و با رضایت روسیه برای تقسیم امپراتوری عثمانی منعقد شد. این توافق‌نامه به تقسیم سوریه، عراق، لبنان و فلسطین میان فرانسه و بریتانیا منجر شد. این مناطق قبل از آن تحت کنترل ترک‌های عثمانی بودند/980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات