۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۴۷۶۸۲۳

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

برگزاری یادواره ۶۸ شهید ورزشکار در اراک، تجلیل از فعالان قرآنی خمین در بیت امام راحل، برگزاری آزمون تربیت مربی نهج‌البلاغه در اراک و برپایی نمایشگاه عکس انقلاب در فرهنگسرای شهر اراک برخی از عناوین اخبار کوتاه در استان مرکزی است.
چند خبر کوتاه از استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، یادواره ۶۸ شهید ورزشکار اراک، همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر با همکاری اداره ورزش و جوانان، سپاه ناحیه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در اراک برگزار ‌می‌شود. 

حمید کربلایی حسنی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک در این رابطه به خبرنگار ایکنا گفت: این سازمان به مناسبت فرا رسیدن سی‌وهشتمین بهار انقلاب، ۱۸ برنامه محوری در دستور کار دارد که یکی از این برنامه‌ها برگزاری یادواره ۶۸ شهید ورزشکار است. 

وی سخنران یادواره شهدای ورزشکار شهرستان اراک را سردار آجرلو، مسئول تربیت بدنی سپاه اعلام کرد و افزود: این مراسم، دوشنبه، ۱۸ بهمن در سالن ستارگان اراک برگزار می‌شود. 

کربلایی حسنی از برگزاری نمایشگاه عکس با محور اتفاقات سال‌های ۵۷ و ۵۸ خبر داد و گفت: این نمایشگاه همزمان با فرا رسیدن ایام‌الله فجر در قالب ۴۰ اثر در فرهنگسرای شهر در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت. 

وی در پایان گفت: برگزاری اختتامیه جشنواره «دور ریختنی»، همایش پیاده‌روی، همایش خانواده، گلباران مزار مطهر شهدا، برپایی غرفه کودک در مسیر راهپیمایی، مسابقات ورزشی، بازدید از خانواده معظم شهدا، برپایی محفل انس با قرآن، نورافشانی، مسابقه کتابخوانی ویژه کارکنان و شهروندان با محور انقلاب، برپایی جشن تکلیف و جشن انقلاب در فرهنگسرای شهر از جمله برنامه‌های ایام‌الله فجر عنوان کرد.

تجلیل از فعالان قرآنی خمین در بیت امام راحل

مسؤول مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در شهرستان خمین٬ گفت: همزمان با سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آیین تجلیل از فعالان قرآنی خمین ۲۰ بهمن‌ماه در بیت امام راحل برگزار می‌شود.

وی افزود: به رسم هرساله ویژه برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل شورای مشترک استان و شهرستان خمین و نواختن زنگ انقلاب در بیت بنیانگذار انقلاب اسلامی آغاز می‌شود، برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و شهدای آتش‌نشان، هجدهم بهمن‌ماه به میزبانی بیت امام(ره) از دیگر برنامه‌های گرامیداشت یوم‌الله فجر است.

حجت‌الاسلام مرودشتی ادامه داد: شب شعر امام و انقلاب با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور شاعران استان نیز در تاریخ ۲۱ بهمن‌ماه در بیت تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، در ایام  فجر اقشار و گروه‌های مختلف مردم با حضور در بیت امام خمینی (ره) با آرمان‌های ایشان تجدید میثاق می‌کنند.

برگزاری آزمون تربیت مربی نهج‌البلاغه در اراک

سیما عطاری، مسؤول آموزش مؤسسه قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین اراک در رابطه با دومین دوره تربیت مربی معارف نهج‌البلاغه گفت: دور اول این طرح سال گذشته برگزار شد و دوره فعلی درواقع ادامه دوره سال قبل است، ثبت‌نام از ۱ آبان‌ماه شروع و اویل آذر به پایان رسید، شروع کلاس‌ها نیز از ۴ آذرماه با حضور دکتر رنجبر حسینی از اساتید دانشگاه علوم قرآن و حدیث قم بود و ۲۶ دی‌ماه نیز با حضور دکتر مشایخی طی هشت جلسه به پایان رسید.

عطاری تصریح کرد: ۱۰۰ نفر در این دوره از شهرهای مختلفی مثل خوزستان، خرم‌آباد و ساوه ثبت‌نام کردند، اساتید دومین دوره تربیت مربی معارف نهج‌البلاغه  دکتر رنجبر حسینی، دکتر رهنما،استاد صابری‌نسب، دکتر مجد فقیهی، دکتر غلامعلی،  دکتر محمودی و دکتر مشایخی‌پور بودند، که در این دوره معارف اخلاقی تربیتی، اعتقادی و حقوقی اجتماعی را تدریس کردند.

وی در ادامه توضیح داد: معارف اعتقادی شامل توحید، مبدأ شناسی، خلقت، معاد، نبوت، امامت، تقوا و ساده‌زیستی است، همچنین معارف اخلاقی تربیتی شامل صبر، شکیبایی، عفو، بخشش، احترام به پدرو مادر و تربیت فرزند می‌شد و معارف حقوقی اجتماعی نیز مباحث حکومت، نظام سیاسی، اقتصاد سالم، مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی، وحدت، تعهد، مدیریت، تجارت و کار را در برمی‌گیرد.

مسؤول آموزش مؤسسه قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین در پایان در ادامه به چگونگی برگزاری آزمون این دوره پرداخت و اظهار کرد: آزمون از تمام مباحثی است که طی دوره آموزش داده شد، این آزمون روزجمعه ۱۵ بهمن‌ماه ساعت ۱۰ صبح در سالن اجتماعات فرهنگسرای آیینه برگزار خواهد شد.

برپایی نمایشگاه عکس انقلاب در فرهنگسرای شهر اراک

حمید کربلایی حسنی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک، گفت: نمایشگاه عکس انقلاب همزمان با دهه مبارک فجر در فرهنگسرای شهر اراک برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه عکس انقلاب همزمان با ایام دهه مبارک فجر در فرهنگسرای شهر اراک دایر می شود، افزود: برگزار اختتامیه جشنوار دور ریختنی ها، همایش پیاده روی خانواده، همایش خانواده، برگزاری یادواره شهدای با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپاه ناحیه اراک از جمله برنامه های این اداره در این ایام مبارک است.

 کربلایی حسنی، گلباران قبورشهدا با همکاری پایگاه مقاومت امام رضا علیه السلام شهرداری اراک و بنیاد شهید و همچنین گلباران حجره طلبگی امام خمینی رحمه الله، برپایی غرفه کودک در مسر راهپیمایی 22 بهمن ماه، برگزاری مسابقات والیبال و فوتبال ویژه آقایان شاغل در مجموعه شهرداری ، مناطق و سازمان های تابعه و همچنین برگزاری مسابقات داژبال ویژه بانوان شاغل در مجموعه شهرداریف مناطق و سازمان های تابعه نیز از دیگر برنامه های این دهه است./842/303/ب2

ارسال نظرات