۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۴۷۶۷۸۶
مسؤول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه در سپاه:

شهدای هسته ای و حرم برای ما عزت آوردند نه برجام

مسؤول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: این برجام نبود که برای ما عزت آورد بلکه شهدای هسته ای و شهدای حرم بودند که برای ما عزت آوردند.
حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی مسؤول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه در سپاه،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام علی رضایی مسؤول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه در سپاه، امروز در همایش "عمارهای ولایت، فدائیان انقلاب اسلامی" در تالار سرو کرمان در رابطه با ضرورت دشمن شناسی گفت: یکی از مهمترین چالش هایی که در دنیای امروز وجود دارد دشمن شناسی است البته بر اساس آیات سوره بقره، بحث دشمن شناسی از همان ابتدای خلقت وجود داشته و در جریان رانده شدن آدم و حوا از بهشت به خوبی بیان شده است.

وی بیان داشت: در این آیات مشخص می شود انسانی که می خواهد در زمین خلیفه الله باشد، باید ابتدا دشمنش را بشناسد و بداند که او از چه راهی وارد می شود.

حجت الاسلام رضایی خاطر نشان کرد: البته بدانیم، بهشتی که آدم و حوا در آن حضور داشتند، بهشت موعود نبود بلکه بهشت آزمون و تعلیم بود چرا که در بهشت موعود میوه ممنوعه، تکلیف و محدودیت راه ندارد و خداوند برای آنکه آدم (ع) دشمنش را بشناسد و سپس به زمین وارد شود چنین آزمونی را سر راهش قرار داد.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم 10 مرتبه عبارت "انه لکم عدو المبین" را تکرار می کند تا به ما بفهماند دشمن ما آشکار است پس به وعده هایش دل نسپریم و به عهد و پیمانش امید نبندیم و مراقب باشیم که ما را نفریبد زیرا دشمن، کارش منکر و فحشاء است از این رو در آیات قرآن می خوانیم: ای فرزندان آدم مراقب باشید که همچون پدر و مادرتان (آدم و حوا) فریب نخورید.

مسؤول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه در سپاه عنوان داشت: امام راحل فرمودند: حفظ نظام اوجب واجبات است یعنی از هر واجبی بالاتر است پس در عالی ترین مرتبه، تکلیف و وظیفه است بنابراین برای حفظ نظام باید ابتدا دشمن نظام را بشناسیم و به موقع عمل کنیم و در صحنه حضور داشته باشیم در غیر این صورت موفق نمی شویم.

وی افزود: در بحث دشمن شناسی در کلام وحی با دشمن حقیقی خود شیطان آشنا می شویم و سپس در فروع دین با دو اصل تولّی و تبرّی مواجه می شویم که کمال دین در آنها قرار داده شده است چنانکه امام رضا (ع) می فرماید: فخر ما اهل بیت (ع) هم ولایت ما و هم دشمنی با دشمنان ما است.

وی تصریح کرد: از آنجا که فرهنگ عاشورا بر مملکت ما حاکم است همواره معتقدیم "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" به همین جهت لازم است در هر برهه ای از زمان بدانیم، حسینی هستیم یا یزیدی؟ زیرا در زیارت عاشورا در کنار سلام به امام و فرزندانشان به صحابه ایشان نیز سلام می دهیم به سبب آنکه صحابه امام حسین (ع) در جریان عاشورا، دشمن را خوب شناختند و در مقابل آن ذره ای عقب نشینی نکردند و تولّی و تبرّی را به اوج خود رساندند.

این مقام مسؤول در پایان اظهار داشت: این برجام نبود که برای ما عزت آورد بلکه شهدای هسته ای و شهدای حرم بودند که برای ما عزت آوردند پس بدانیم که طبق فرمایش امام (ره) الگوی ما امام حسین (ع) و آیت الله مدرس است که جان می دهد، ولی از اهداف نظام دست بر نمی دارد و بدانیم طبق فرمایش ایشان اگر دشمن عرصه را بر ما تنگ کند، عاشورایی دیگر صورت می گیرد./202/9703/ب1

ارسال نظرات