۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۴۷۶۶۰۴
آیت الله عبداللهی:

انحرافات فکری معلول تبعیت از هوای نفس است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انحرافات فکری و اعتقادی را معلول تبعیت انسان از هوای نفس دانست.
آیت الله عبداللهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمود عبداللهی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در جلسه درس اخلاق هفتگی در مسجد خاتم الانبیا(ص) پردیسان قم در ادامه بحث هفته های گذشته در رابطه با هدف بعثت انبیا اظهار داشت: تبعیت از هوای نفس مهمترین مانع نورانیت انسان است.

وی انحرافات اعتقادی و فکری را نه از روی استدلال بلکه به خاطر تبعیت از هوای نفس دانست و افزود: اعتقاد به قیامت به معنی قبول مسؤولیت در دنیا است و کسانی که نمی خواهند این مسؤولیت را بپذیرند به بهانه های مختلف خدا را انکار می کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: عبودیت خدا به معنی ترک دنیا نیست بلکه انسان مؤمن در حالی که زندگی اجتماعی و فعالیت های سیاسی خود را انجام می دهد نباید یک لحظه از یاد خدا غافل باشد و تمام اعمالش باید در راسای رضای خداوند باشد.

وی با اشاره به آیه 22 سوره ملک اظهار داشت: کسانی که تقوا ندارند مانند کسی هستند که سر خود ر ا پایین انداخته و در مسیری پر از سنگ و لاخ راه می رود و به همین خاطر همیشه با بحران روبرو است؛ امروز می بینیم که آمریکا که از بالاترین سرمایه های مادی برخوردار است چگونه با بحران های سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی روبرو است.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که انسان های با تقوا در زندگی دچار بحران و اضطراب نمی شوند، گفت: رعایت تقوا جهاد اکبر است و به این معنی است که در انتخاب های زندگی خواست خدا را بر خواست خود مقدم بداریم.

وی با اشاره به 12 بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران و آغاز دهه فجر ابراز کرد: امام خمینی(ره) نعمتی از جانب خدا برای این ملت بود؛ مهمترن شاخصه امام خمینی(ره) عمل به وظیفه بود و در تمام اعمال خود رضایت خدا را مد نظر داشت.

آیت الله عبداللهی افزود: در شرایطی که عمل به وظیفه مساوی با تبعید بود امام خمینی(ره) به وظیفه خود عمل کرد و خدا هم با وجود خفقانی که در زمان شاه وجود داشت و حتی بردن نام امام جرم بود محبت ایشان را در دل مردم انداخت و در نهایت هم باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان این که وظیفه شناس بودن در هر شرایطی می تواند انسان را به مقام های عالی برساند، گفت: رهبر معظم انقلاب هم در ایام جوانی وقتی وظیفه خود را در کمک به والدین دیدند درس و بحث در قم را رها کردند، به مشهد بازگشته و در این شهر مشغول درس شدند، خدا هم علم و حکمت را در سینه ایشان قرار داد و اکنون ما رهبری داریم که بعد از امام هیچ گونه خلاء را احساس نکردیم./843/پ202/ج

ارسال نظرات