۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۴۷۶۵۹۵
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه مطرح کرد؛

پذیرش ولایت بیگانگان از شیوه های ابتلای انسان به نفوذ

حجت الاسلام والمسلمین محمدی پذیرش ولایت بیگانگان را از شیوه های ابتلای انسان به نفوذ برشمرد و گفت: خداوند می فرماید دشمنان من را به دوستی خود انتخاب نکنید چرا که محرم اسرار قرار دادن دشمن، شرک ورزیدن به خدا و پذیرش ولایت شیطان است.
حجت الاسلام علی محمدی، سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه عصر امروز در همایش «نقش بانوان در توسعه و ترویج فرهنگ وقف»  در محل  مجتمع فرهنگی امامت با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره مسأله نفوذ گفت: امام خمینی(ره) می فرماید «مراقب باشید نفوذی ها بارها اعلام کردند که حرف خودشان را از زبان انسانهای موجه ساده لوح می زنند».

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز می فرمایند «دشمنان زمانی که ناامید شدند به دو ابزار جنگ نرم و نفوذ برای نابودی انقلاب اسلامی روی آوردند».

حجت الاسلام والمسلمین محمدی نفوذ را تأثیرگذاری در رفتار، افکار، ارمانها، اولویتها، خواسته ها و هویت دیگران به شکل نامحسوس و برای رسیدن به هدف مشخص دانست و تصریح کرد: کیفیت نفوذ ممکن است نظامی، مدیریتی، اقتصادی و غیره باشد. همچنین نفوذ کننده توان طرف مقابل را بررسی می کند بنابراین نفوذ بستگی به توان نفوذ شونده دارد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: به عنوان مثال امروز آمریکا درصدد نفوذ در چین است و با توجه به اینکه  قابلیت و توان دولت چین در بخش اقتصادی است، نفوذ اقتصادی را دنبال می کند.

وی در تبیین دو نوع نفوذ فردی و جریانی گفت: نفوذ جریانی بسیار مشکلتر از نفوذ فردی است چرا که در آن دشمن درصدد رخنه در حکومت است.

ویژگی های نفوذ

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به ویژگی های نفوذ، گفت: ویزگی اول این است که عرصه نفوذ بسیار وسیع  و ممکن است حضوری، غیرحضوری یا فیزیکی باشد؛ ویژگی دوم نفوذ، نامحسوس بودن آن است.

نماینده ولی فقیه در اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه نفوذ جریانی، تشکیلاتی و دولتی نفوذهایی است که ما کمتر متوجه آن می شویم، خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر نفوذ، فراگیر بودن آن است؛ چنانکه می بینیم  هر مدی که در غرب می آید ما در کشور خود مشاهده میکنیم و این نشان دهنده موفقیت نفوذ دشمن است.

وی، شدت و عدت را دیگر ویژگی نفوذ معرفی و ابراز کرد: امروز دشمن به این نتیجه رسیده که دیگر با جنگ نظامی نمی تواند انقلاب را نابود کند به همین خاطر به تجزیه و جنگ نظامی پرداخت ولی پیروز نشد، در جنگ اقتصادی نیز شکست خورد و اکنوه به نفوذ فرهنگی اخلاقی دینی روی آورده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی اظهار کرد: آنها با شناسایی نخبگان از کشورهای مختلف و پذیرش و آموزش دانشجویان غیر خودی، اندیشه خود را به خورد آنها میدهند تا زمانی که به کشور خود برمیگردند عاملان دشمن شوند و این خطرناکترین نفوذ است.

اهداف نفوذ

وی در ادامه تغییر باور، ایمان و اعتقاد، غافلکیری از ثروت و سرمایه داخلی، سازش کاری و تسلیم دربرابر دشمن، انحراف از هدف و مسیر اصلی، ایجاد مشکلات سختی فساد و تباهی و تحمیل خواسته خود به طرف مقابل را از اهداف نفوذ عنوان کرد.

نفوذ گام به گام و همه جانبه است

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: نفوذ گام به گام و تدریجی است، دشمن صریح و روشن نمی گوید دست از خدا و رهبر بردارید تا طرف مقابل حساس نشود؛ از اول انقلاب دشمنان گام به گام نفوذ کرده و حساسیتها را از بین برده اند.

وی افزود:  نفوذ دشمن همه جانبه است و همه ابعاد زندگی ما اعم از مراکز فرهنگی اقتصادی اجتماعی خانوادگی اموزشی و غیره را فرا می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی پذیرش ولایت بیگانگان را از شیوه های  ابتلای انسان به نفوذ برشمرد و یادآور شد: خداوند می فرماید دشمنان من را به دوستی خود انتخاب نکنید، محرم اسرار قرار دادن دشمن، شرک ورزیدن به خدا و پذیرش ولایت شیطان، ضعف ایمان و باور به خداوند متعال و خوش باوری و حسن ظن به دشمن، ترس از دشمن و غفلت از نصرت و مدد الهی ازدیگر شیوه های ابتلا به نفوذ است.

وی، دروغگویی، تضعیف جایگاه ولایت و رهبری، نفاق و دورویی، متهم کردن به شرارت در منطقه، ضرر به مسلمین، تقویت کفر و شرک و اختلاف بین مسلمین را از شیوه های نفوذ در قرآن عنوان و تصریح کرد: بصیرت و اگاهی، بی اعتمادی به دشمن، ایمان و توکل به خدا، صبر، مبارزه و برخورد قاطع با دشمن، خفظ وحدت ، مشخص کردن مرزها با دشمنان و عدم محافظه کاری از راه های مقابله با نفوذ است.

جامع ترین نیکوکاری، وقف است

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین اهمیت سنت حسنه وقف پرداخت و گفت: وقف سرمایه و ثروتی با کارکردهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و بهداشت و درمان است که از مهمترین کارکردهای فرهنگی آن می توان به مساجد و مدارس حوزه علمیه و دانشگاهها و مراکز آموزشی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه انتخاب تولیت موقوفه از سوی خود واقف انجام می شود و کسی حق ندارد برخلاف نیت واقف، وقفی را حتی در کار خیر دیگری صرف کند مگر در شرایطی که بخواهد تبدیل به احسن شود، افزود:  افراد می توانند ملکی را وقف کنند مشروط به اینکه بعد از حیات خود و فرزندانشان مورد استفاده قرار گیرد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: متاسفانه به دلیل برخی کوتاهی ها، اکثر مردم از وجود 133 بیمارستان و مرکز درمانی موقوفه ای در کشور آگاهی ندارند. این در حالی است که ما به عنوان یک مسلمان در  حیات و ممات با معقوله وقف سر و کار داریم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی وقف جمعی را از  راههای شرکت کلیه اقشار جامعه در این سنت حسنه برشمرد و گفت: جامع ترین امر خیر در جامعه امروز، سنت حسنه وقف است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: جمعی از مردم ممکن است به مسجد نروند اما به امامزادگان ارادت داشته باشند و در این اماکن حضور یابند که باید با هنرمندی این افراد را مسجدی و  اهل بیتی کنیم./930/201/ب2

ارسال نظرات