۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۴۷۶۵۸۲
آیت الله شاهچراغی:

ملت ایران در برخورد با حقوق‌های نجومی پشتیبان قوه قضائیه است

امام جمعه سمنان با تأکید بر اینکه ملت ایران در برخورد با حقوق‌های نجومی پشتیبان و حامی قوه قضائیه است، گفت: قوه قضائیه در موضوع برخورد با حقوق‌های نجومی مردانه به میدان آمده است.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به موضوع حذف و جابه‌جائی نیروهای ارزشی در کشور، از این مهم انتقاد کرد و اظهار داشت: یکی از مصادیق شکر نعمت انقلاب اسلامی حفظ ارزش‌هاست.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در برخی موارد شنیده می‌شود که قرار است برخی نیروهای ارزشی را در استان‌ها جا به‌ جا کنند؛ ابراز امیدواری کرد تا در استان سمنان این موارد رخ ندهد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه حفظ نیروهای ارزشی، شکر انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: همه مسؤولان کشور و استان سمنان باید مراقب باشند تا نیروهای ارزشی قربانی برخی سلیقه‌ها و افکار نشده و به خاطر برخی افکار خاص، نیروهای انقلابی و ارزشی جابه‌جا نشوند.

آیت‌الله شاهچراغی با تأکید براینکه اقدام به جابه جائی و حذف افراد ارزشی و انقلابی به نفع نظام و انقلاب اسلامی نبوده و به یقین مسؤولان در رأس امور در کشور نیز راضی به این مهم که از پائین دست آغاز می‌شود؛ نیستند، هشدار داد: فهرستی از مدیران انقلابی و ارزشی در استان سمنان تهیه شده و در صورتی که در این استان اتفاق خاصی در راستای حذف یا جابه‌جائی نیروهای ارزشی بیفتد؛ با همت مردم جلوی آن را خواهیم گرفت.

امام جمعه سمنان ولایت‌پذیری را یکی از مصادیق شکر نعمت انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کرد: حرکت همه ما باید در خط ولی‌فقیه باشد؛ چراکه ولی فقیه نایب امام زمان (عج) در زمان غیبت ایشان است.

آیت‌‌الله شاهچراغی از اتحاد و وحدت میان مردم به عنوان یکی دیگر از مصادیق شکر نعمت انقلاب اسلامی نام برد و افزود: نباید در کشور دعوا راه انداخت و اختلاف افکنی کنیم؛ چراکه در صورت پرهیز از اختلاف‌افکنی و ترویج وحدت، شکر انقلاب اسلامی را به‌جا آورده‌ایم.

رسیدگی قاطعانه و سریع به پرونده حقوق‌های نجومی خواسته ملت ایران است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قوه قضائیه در موضوع برخورد با حقوق‌های نجومی «مردانه» به میدان آمده است اضافه کرد: ملت ایران در برخورد با حقوق‌های نجومی پشتیبان و حامی قوه قضائیه است.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه مدت زیادی از آغاز مسئله حقوق‌های نجومی می‌گذرد، تأکید کرد: در این مدت ما منتظر بودیم که یک نفر از مسؤولان اعلام کند که من برای برخورد با موضوع حقوق‌های نجومی وارد عمل شده‌ام؛ اما هیچ برخوردی با این موضوع صورت نگرفت تا این موضوع به دستگاه قضا رسید.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی عادلانه به موضوع حقوق‌های نجومی بدون تضییع حقوق ملت ایران و نیز افراد متهم در این پرونده، وظیفه مهم قوه قضائیه است تصریح کرد: قوه قضائیه باید بداند که رسیدگی قاطعانه و سریع به پرونده حقوق‌های نجومی خواسته ملت ایران است و همه این ملت بزرگ حامی دستگاه قضا هستند تا «حق به حق‌دار برسد».

خطیب نماز جمعه سمنان اضافه کرد: مردم باید ببینند که حساب و کتاب در کار است؛ چراکه دین مبین اسلام محاسبه و حساب‌وکتاب دارد.

مسؤولان گره از کار افراد خسارت دیده و بیکار شده پلاسکو بگشایند

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به وقوع فاجعه تلخ آتش‌سوزی در اختمان پلاسکوی تهران و فرو ریختن این ساختمان و نیز جانفشانی‌های آتش نشانان غیور در جریان این حادثه گفت: آتش‌نشانان غیور و خوش‌نام در جریان این حادثه تلخ با جان‌فشانی خود، خوش‌نام‌تر شدند.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به اینکه شهادت بالاترین مقامی است که انسان می‌تواند به آن برسد تصریح کرد: آتش‌نشانان عاشق، در این آتش‌سوزی عاشقانه وارد شده و پروانه‌وار سوختند تا دیگران را نجات دهند و در این راه به مقام شهادت رسیدند.

وی ضمن تقدیر از آتش‌نشانان و دیگر عوامل امدادی در این حادثه  و نیز مردم تهران به سبب همکاری در جریان امدادرسانی در آن، از خیران کشور و استان سمنان خواست تا در حد توان خود، گره از کار افراد خسارت دیده و بیکار شده پلاسکو بگشایند.

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان نیز مملو از خیران نیک‌اندیشی است که همواره در کارهای خیر پیش‌قدم هستند؛ از انان خواست تا در حد توان خود به حادثه دیدگان و خسارت دیدگان آتش‌سوزی پلاسکو کمک کنند.

داعش‌پروری در منطقه کار آل‌سعود است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه داعش و تکفیری‌های وهابی و تروریست، منطقه را به آتش کشیده‌اند؛ آل سعود را مسئول «داعش‌پروری» در منطقه دانست و عنوان کرد: امروز چندین سال است که از سوریه گرفته تا یمن، بحرین و عراق در آتش تکفیری‌های وهابی می‌سوزند.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که وهابیون تکفیری و تروریست نتوانستند کاری در آن از پیش ببرند، عنوان کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) قبل از هر اقدام تروریست‌ها جلوی آنان را گرفتند؛ اما هرچه زودتر باید آتش این فتنه منطقه‌ای خاموش شود.

وی با بیان اینکه داعش‌پروری در منطقه کار آل‌سعود است؛ از شیعیان و اهل تسنن کشورهای منطقه خواست تا جنایات و تفرقه‌افکنی‌های این رژیم تکفیری و وهابی را محکوم کنند.

خطیب نماز جمعه سمنان با اشاره به اینکه استکبار جهانی نیز باید از حمایت تکفیری‌ها در منطقه دست بردارد، خاطرنشان کرد: البته باید بدانیم که هیچ‌گاه امیدی به استکبار نخواهد بود.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به دشمن‌ستیزی همیشگی ملت بزرگ ایران بیان کرد: مرگ بر آل سعود شعاری است که ملت ایران در محکومیت تفکر وهابی و داعش‌پرور این رژیم جنایت‌کار سر می‌دهد./977/101/ب2

ارسال نظرات