۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۴۷۶۵۸۰

انتقاد امام جمعه نجف از تعطیلی شبکه‎های ماهواره ای شیعه در ترکیه

امام جمعه نجف تعطیلی از تعطیلی شبکه های ماهواره ای شیعیان در ترکیه با وجود 20 میلیون شهروند شیعه به شدت انتقاد کرد.
حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزاری شد، پیروزی‎های پی در پی مجاهدان را سبب درماندگی و ذلت داعش توصیف کرد و بیان داشت: بیش از 90درصد اراضی اشغالی از لوث داعش آزاد شده است و اکنون فقط بخشی از اراضی استان موصل تحت اشغال قرار دارد.

وی کشورهای عربی را به اعزام خبرنگاران جهت اطلاع از پیروزی‎های رزمندگان در استان موصل فراخواند و افزود: جهانیان از پیروزی‎های رزمندگان عراقی شگفت زده شده‎ و پیام‎های تبریک بسیاری برای ملت عراق ارسال کرده‎اند.

امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد: اعضای جریان تروریستی داعش از شکست‎های خود به شدت خشمگین هستند به طوری که در آخرین جنایت خود در منطقه الجرافات 8 تن را کشته و قلب یک تن دیگر را در حالی که زنده بود از بدن خارج کردند.

وی خواستار حمایت از خانواده‎های شهدا شد و بیان داشت: دولت باید اراضی را به صورت رایگان جهت ساخت مسکن در اختیار خانواده‎های شهدا قرار دهد زیرا این کمترین کاری است که می‎توانیم در حق این خانواده‎ها انجام دهیم.

حجت الاسلام قبانچی در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه از تعطیلی 10 شبکه ماهواره‎ای شیعیان در ترکیه به شدت انتقاد کرد و گفت: دولت ترکیه در حالی دست به چنین اقدامی می‎زند که 20 میلیون از جمعیت کشورش را شیعیان تشکیل داده و به طور مسالمت آمیز در کنار سایر مذاهب و ادیان زندگی می‎کنند.

وی به دیدار سیاستمداران کویت با مسؤولان ایرانی اشاره کرد و گفت: اقدام کویت در میانجی گری برای حل مسائل منطقه را ارج می‎نهیم زیرا سبب ثبات و امنیت در کشورهای منطقه می‎شود. میانجی گری زمان سودمند خواهد بود که به مردم خود آزادی دهیم.

امام جمعه نجف افزود: رژیم اشغالگر صهیونیستی بیش از دیگران از تفرقه و اختلافات منطقه خوشحال شده و نفع می‎برند. ما باید به حقوق دینی و فرهنگی خود در منطقه اعتراف کنیم و اجازه ندهیم که زبان تکفیر در کشورهای ما رواج پیدا کند./994/ب901/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات