۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۹
کد خبر: ۴۷۶۴۵۷
حجت الاسلام شهیدی:

امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین مصداق شناخت امام زمان است

سخنران مسجد مقدس جمکران گفت: شیعیان و منتظران باید موانع ظهور حضرت حجت(عج) را برطرف کنند؛ نخستین و مهمترین وظیفه هر منتظر، شناخت واقعی و صحیح امام زمان(عج) و مصداق این شناخت، اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.
حجت الاسلام ناصر شهیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر شهیدی امشب در مراسم دعای کمیل مسجد مقدس جمکران به سخنرانی پرداخت.

وی به غربت امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: در حالی که مسجد مقدس جمکران به دستور حضرت ولی عصر(عج) تأسیس شده و عشاق آن حضرت هر روز به این مسجد مقدس می آیند، اما ایشان هنوز در غربت هستند.

رییس بنیاد مهدی موعود درباره علل غربت حضرت حجت(عج) اظهار داشت: دلیل اصلی غربت حضرت نبود یار است؛ عالم باید در مسیر توحید و عقلانیت حرکت کند و هدف بنیادین امام زمان(عج) نیز توحید است.

سخنران مسجد مقدس جمکران ابراز داشت: بنای الهی بر این نیست که به هر وسیله ای شده، ظهور اتفاق بیافتد و در زمان اهل بیت(ع) هم به همین گونه بود و نمونه آن حاکمیت امام علی(ع) است؛ با تزویر مسیر توحید محقق نمی شود.

وی ادامه داد: دلیل مهمی که امروز امام زمان(عج) غریب و تنها هستند، این است که ما آن گونه که باید امام خود را بشناسیم، نشناخته ایم؛ تصور می کنیم که فقط در تنگناها و مشکلات باید از حضرت کمک بخواهیم و در دیگر مواقع زندگی از یاد ایشان غافل هستیم.

حجت الاسلام شهیدی افزود: انسان هر نفسی که می کشد به خاطر وجود با برکت امام عصر(عج) است؛ در روایات است که امام صادق(ع) برای امام زمان(عج) و به خاطر دوران غیبت و سختی های آن، همانند مادری که فرزندش از دنیا رفته گریه می کردند.

وی با تأکید بر این که شیعیان و مسلمانان باید موانع ظهور حضرت حجت(عج) را برطرف کنند، بیان داشت: نخستین و مهم ترین وظیفه هر منتظر، شناخت واقعی و صحیح امام زمان(عج) است.

سخنران مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: یکی از مصادیق مهم شناخت امام زمان(عج)، اجرای امر به معروف و نهی از منکر است؛ شیعه منتظر باید یک انقلاب در درون خود ایجاد کند و مانع گسترش منکرات در جامعه شود./840/پ202/ج

ارسال نظرات