۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۴۷۶۳۳۷
معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران لرستان خبر داد؛

ارسال بیش از 280 مقاله به دبیرخانه جشنواره علامه حلی در لرستان

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران لرستان با اشاره به برگزاری نخستین دوره جشنواره استانی علامه حلی در حوزه های علمیه خواهران لرستان، گفت: بیش از 280 مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
جشنواره علامه حلی

زهرا صالحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار جشنواره علامه حلی در استان برگزار می شود، بیان داشت: در سال 94 با ارسال حدود ۱۰۷ مقاله به دبیرخانه کشوری این جشنواره، شرایط برگزاری جشنواره استانی علامه حلی در لرستان فراهم شد.

وی استقبال طلاب را از ارسال مقالات خوب ارزیابی کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۸۰ اثر از حوزه خواهران به دبیرخانه استانی جشنواره علامه حلی ارسال شده است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران لرستان توسعه و ترویج فعالیتهای پژوهشی را از اهداف مهم برگزاری این جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری این جشنواره فرصتی مناسب برای تشویق طلاب به انجام فعالیتهای پژوهشی است.

وی تصریح کرد: با برگزاری جشنواره علامه حلی و انجام فعالیتهای پژوهشی طلاب توانایی پژوهش طلاب تقویت و این امر نقش مؤثری در موفقیت علمی و تبلیغی آنان دارد.

فعالیتهای پژوهشی نیاز حوزه است

صالحی نهادینه سازی فرهنگ تحقیق و پژوهش را از دیگر اهداف مهم برگزاری جشنواره علامه حلی دانست و بیان کرد: با فراهم شدن این فرصت در استان تلاش می شود طلاب را به سمت فعالیتهای پژوهشی هدایت کرد چرا که انجام فعالیتهای پژوهشی نیاز مهم حوزه های علمیه است.

وی خاطرنشان کرد: تشویق، ترغیب و هدایت طلاب به سمت انجام فعالیتهای پژوهشی از اولویتهای معاونت پژوهش بوده و در این راستا در طول سال همواره با برگزاری دوره های آموزشی پژوهشی و دعوت از اساتید برتر حوزه در جهت ارتقای فعالیت طلاب در این زمینه تلاش می شود.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران لرستان پژوهش را پایه و اساس فعالیت طلاب دانست و افزود: رشد علمی و توسعه فعالیتهای طلاب نیازمند انجام فعالیتهای پژوهشی اثرگذار و نتیجه بخش است و در این راستا طلاب می توانند از اساتید حوزه کمک بگیرند.

وی یادآور شد: برگزاری جشنواره ها و برنامه های رقابتی بین طلاب و تشویق این قشر به انجام فعالیتهای پژوهشی راهی برای شکوفایی استعداد و توانایی تبلیغی آنان است./9459/302/ب2

ارسال نظرات