۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۴۷۶۲۸۹
همزمان با سراسر کشور؛

آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالی گفت: همزمان با سراسر کشور آزمون كتبي و شفاهي پنجمين مرحله طرح ملی تربيت حافظان قرآن كريم در این استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سيد نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي، امروز در نشست طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم، اظهار کرد: در قالب طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم، بزرگ‌ترین رويداد حفظ قرآن كريم به طور همزمان در كشور و استان خراسان شمالي صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای پنجمین مرحله از این طرح ملی در کشور و استان، اضافه کرد: در این راستا آزمون کتبی و شفاهی پنجمین مرحله از طرح تربيت حافظان قرآن كريم طبق روال سال‌های قبل در بهمن‌ماه به طور همزمان در كشور برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد ادامه داد: آزمون شفاهي از 16 تا 27 بهمن و مرحله کتبي هم به طور همزمان و سراسري در روز پنجشنبه بیست و هشتم بهمن از ساعت 9 صبح در استان برگزار می‌شود.

به گفته وی آزمون حفظ قرآن در رشته‌های حفظ جزء 30، جزء 30 و جزء یک، جزء 30 و جزء یک و جزء 2، 5 جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء و حفظ کل و حفظ موضوعی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال در مرحله پنجم طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم بیش از 61 هزار نفر در كشور تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند که تنها در خراسان شمالي پنج هزار و 100 نفر در اين طرح شركت کرده‌اند و تلاش براي تربيت هر چه بيشتر حافظان ادامه دارد.

وی مربيان فعال در اين طرح را 200 نفر اعلام و اظهار کرد: همچنین کانال رسمي طرح تربيت حافظان به آدرس "tarbiyathafezantarbiyathafezan" شروع به فعاليت کرده و تمامي اخبار و رويدادهاي آزمون در آن انعکاس داده خواهد شد.

حجت‌الاسلام سيد نژاد خاطرنشان كرد: طرح تربيت حافظان قرآن كريم از سال 91 و در راستاي اجراي فرمان رهبر معظم انقلاب مبني بر تبديل بقاع متبرك به قطب‌های فرهنگي آغاز شد كه بر اساس اين برنامه بايد 10 ميليون حافظ قرآن در سراسر كشور تربيت شود.

وي ادامه داد: براي تحقق اين هدف برنامه‌ای 4 ساله تدوين شد كه بر اساس آن اداره اوقاف و امور خيريه بايستي یک‌میلیون حافظ قرآن با محوريت بقاع متبرك تربيت كند.

حجت‌الاسلام رئوف سيدنژاد اضافه كرد: در اين راستا سازمان اوقاف و امور خيريه برنامه‌های مدوني تدوين و مركز تربيت حافظان قرآن كريم را با هدف آموزش و ترويج مفاهيم والاي قرآن و نهادينه و همگاني كردن فرهنگ انس با قرآن با تمسك به آموزه‌های قرآني تأسيس كرد.

وي در بخش دیگری از سخنان خود اظهار كرد: اکنون تعداد قاریان و حافظان استان خراسان شمالی که در سطح ملی شناخته شده باشند به 10 نفر هم نمی‌رسند؛ ازاین‌رو باید این ضعف در حوزه قرآن کریم با تربیت قاریان ممتاز استانی پوشش داده شود تا این افراد بتوانند در سطح ملی و بین‌المللی حضور فعالی داشته باشند.

حجت‌الاسلام رئوف سيدنژاد با اشاره به فعاليت 28 مؤسسه قرآني در خراسان شمالی، ادامه داد: از 28 مؤسسه قرآنی موجود در استان، تعداد 15 مؤسسه در شهرستان بجنورد، هفت موسسه در شیروان، سه مؤسسه در اسفراین و در هر یک از شهرستان‌های مانه و سملقان، فاروج و گرمه هم یک مؤسسه قرآنی فعال است./9314/202/ب2

ارسال نظرات