۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۴۷۶۲۵۲
زاکانی:

نخبگان و رسانه‌ها وظیفه خود در جهاد کبیر را به‌ درستی ادا نکرده‌اند

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: اگرچه ما در زمینه جهاد اصغر در هشت سال دفاع مقدس به‌خوبی عمل کردیم؛ اما در بخش جهاد اکبر و جهاد کبیر به وظیفه خود به‌درستی عمل نکرده‌ایم.
زاکانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی، دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر کشور که در محل تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، با اشاره نقش و تأثیرگذاری رسانه‌های کشور، اظهار کرد: هنوز رسانه‌های ما از جایگاه شایسته و بایسته خود در نظام اسلامی فاصله دارند.

وی اضافه کرد: نقش رسانه‌ها برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی، تبیین نگاه امام راحل، بیان اسلام ناب محمدی و تشریح لیبرال سرمایه‌داری غربی به‌عنوان رقیب اسلام و دو نگاهی که در تقابل با هم قرار دارند، بسیار حساس است.

زاکانی افزود: انقلاب و نظام اسلامی نشان داد که در اسلام ناب محمدی فرد تنها در بعد مادی خلاصه نشده و نباید برای او حد یقف قائل بود؛ اما لیبرال سرمایه‌داری غربی حد اعلای انسان‌ها را انسان غربی امروز می‌بیند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: در منطق اسلامی، انسان برای اوج گرفتن انتها ندارد و می‌تواند خود را به انسان‌های کامل نزدیک کرده و در مسیر آنها گام بردارد؛ به‌گونه‌ای که با برتری بعد عقلانی در وجود انسان، فرد فرشته‌گونه می‌شود.

وی با بیان اینکه در مکتب اسلام همان‌گونه که انسان رشد و تعالی می‌یابد جامعه هم رشد می‌کند، اظهار کرد: جامعه نمونه اسلامی هم هنوز به وجود نیامده و با ظهور مهدی موعود محقق می‌شود؛ اما در نگاه غرب، جامعه فعلی این کشورها الگوی نمونه است.

زاکانی خاطرنشان کرد: باید ما اهالی رسانه در دایره هستی، مختصات درست خود را یافته، با نگاه درست و الهی به صحنه‌ها نگاه کرده و برای رشد ابعاد مختلف این جامعه کوشش کنیم.

وی با بیان اینکه در این راستا به‌ویژه در بعد معنوی هرچه تلاش کنیم به حد یقف و انتها نمی‌رسیم، افزود: در این روند اثرات رسانه‌ها بر روی مردم، نخبگان و مسؤولان جامعه بسیار بالا است.

زاکانی با اشاره به اینکه اثرات و ثمرات رسانه به‌عنوان یک عنصر مؤثر، نقش اساسی دارد، اضافه کرد: بر این اساس اگر از رسانه‌های ما نگاه الهی و مبنایی منتشر شود بدون شک در جامعه اثر ویژه‌ای می‌گذارد؛ اما اگر نگاه مادی و لیبرالی از سوی رسانه‌ها در جامعه گسترش یابد جامعه را به سمت قهقرا می‌برد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم تصریح کرد: باید در مدار و مسیر نگاه الهی و اسلام ناب مورد نظر امام و رهبری حرکت کرده و با این نگاه در میدان عمل حاضر شویم.

وی با بیان اینکه جامعه نیازمند به جهاد اصغر، جهاد اکبر و جهاد کبیر است، افزود: اگرچه ما درزمینهٔ جهاد اصغر در هشت سال دفاع مقدس به‌خوبی عمل کردیم اما در بخش جهاد اکبر و جهاد کبیر به وظیفه خود به‌درستی عمل نکرده‌ایم.

زاکانی اظهار داشت: در دوره جهاد اکبر وظیفه خود را به‌درستی عمل نکرده و در فساد، نفوذ و سوء مدیریت نقش خود را نسبت به جامعه به‌درستی ادا نکردیم.

به گفته وی در جهاد کبیر هم در جایی که نباید به دشمن اعتماد می‌کردیم؛ متأسفانه برخی از مسؤولان و نخبگان جامعه درست عمل نکرده و به دشمن اعتماد کردند.

زاکانی ادامه داد: وقتی نقش رهبری و مردم در این 38 سال مرور کرده و سپس به نقش خود می‌رسیم متوجه می‌شویم ما به‌عنوان نخبگان و اهالی رسانه بسیار بدهکار هستیم؛ زیرا در مقاطع مختلف باید به وظیفه خود عمل می‌کردیم اما کوتاهی کردیم و امروز باید جبران کنیم.

وی تصریح کرد: باید حق و حقوق انقلاب را به‌صورت شایسته و بایسته پاس داشته و احقاق حقوق ملت را در دستور کار قرار دهیم و به وظیفه انقلابی خود عمل کنیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: رسالت بزرگ ما فهم منطق رهبری در مواجهه با شرایط و فراز و نشیب‌ها و پیگیری این منطق و تسری آن در کل جامعه است.

زاکانی با تأکید بر اینکه نباید بعد از 38 سال، انقلاب هنوز در مرحله دوم باشد اظهار کرد: هنوز انقلاب به بیان رهبری در نظام اسلامی متوقف شده است و دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را در فراروی خود دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما نیازمند تحول بزرگ در حوزه باور و اندیشه، رویکردها و نظامات بوده و این تحول باید در تمام سطوح و برنامه‌ها جاری و ساری شود./201/9314/ب1

ارسال نظرات