۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۴۷۶۲۱۴
امام جمعه زنجان:

ایثارگری شهدای آتش نشان پلاسکو، موج همدردی و مشارکت در کشور ایجاد کرد

امام جمعه زنجان با اشاره به اتفاقات حادثه پلاسکو در تهران و شهادت تعدادی از آتش نشانان غیور کشور در این حادثه، گفت: صفای باطن و روح ایثارگری شهدای آتش نشان یک موج همدردی و مشارکت در کشور ایجاد کرد که بسیار ارزشمند است.
امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان امروز در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی شکوه شکیبایی در زنجان، با اشاره به اتفاقات حادثه پلاسکو در تهران و شهادت تعدادی از آتش نشانان غیور کشور در این حادثه، گفت: صفای باطن و روح ایثارگری شهدای آتش نشان یک موج همدردی و مشارکت در کشور ایجاد کرد که بسیار ارزشمند است.

وی در ادامه با اشاره به قدردانی همیشگی مردم در برابر ایثارگران کشور، اظهار داشت: در ظاهر قضیه این آتش نشانان انجام وظیفه کردند، اما توجه بیش از حد مردم به حادثه پلاسکو و ایثارگری این بزرگواران در این است که مردم قدردان همیشگی ایثارگران هستند.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به جشنواره ملی شکوه شکیبایی و آینده نگری های آن، افزود: ما دوست داریم که این جشنواره به صورت بین المللی و در خور نام این بانوی بزرگوار برگزار شود که پیشنهاد آن را نیز ارائه داده ایم، که البته طبیعتا به خاطر عدم وجود زیر ساخت ها در زنجان و نبود فضای کافی برای پروازهای خارجی و پذیرایی از میهمانان بین المللی، این جشنواره به تهران انتقال پیدا خواهد کرد که این خوشایند ما نیست.

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه با اشاره به مفاهیم بلند واژه صبر، تأکید کرد: صبر از واژه هایی است که از  معانی بسیار بلند و بالایی برخوردار بوده و در کتاب شریف نهج البلاغه امیرمؤمنان(ع) نیز به این امر مهم با توصیفات فراوان پرداخته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از توصیفاتی که در نهج البلاغه در مورد صبر به کار رفته، مقایسه آن با اعضای بدن است که نسبت صبر به ایمان مانند نسبت سر نسبت به دیگر اعضای بدن دانسته شده که قطعا با این توصیف مشخص می شود نبود صبر مساوی با نبود ایمان است.

وی در پایان با اشاره به جایگاه صبر و پاداش آن نزد خداوند، اظهار داشت: تنها عملی که پاداش عمل به آن را خداوند بالاتر از حد و حساب دنیایی می داند، صبر است که با توجه به استفاده از ادات حصر در این آیه، تأکید و انحصار این مفهوم را می رساند.

گفتنی است، جشنواره ملی شکوه شکیبایی برای سومین سال متوالی در زنجان برگزار شده و امسال نیز این همایش با حضور نمایندگان مجلس و مسؤولان استانی و کشوری در حال برگزاری است./949/202/ب2

ارسال نظرات