۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۴۷۶۰۸۲
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

تلاوت کنندگان قرآن در قیامت تحت پوشش رحمت الهی هستند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به روایتی از پیامبر پیرامون تلاوت کنندگان قرآن، گفت: حاملان و تلاوت کنندگان قرآن در روز قیامت تحت پوشش رحمت خداوند متعال هستند، این پوشش در حقیقت نوری است از خداوند متعال که آنها را فرا گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوینع حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در شبستان امیرالمؤمنین(ع) مسجد النبی(ص) قزوین برگزار شد با اشاره به معنای برکت، گفت: برکت از کلماتی است که قرآن کریم باید آن را معنا کند در بسیاری از آیات قرآن معنای برکت توسط خداوند متعال به خوبی و روشنی بیان شده است.

وی در ادامه با اشاره به آیه‌ای از قرآن درباره معنای برکت، افزود: خداوند متعال در سوره قدر هنگامی که این شب عظیم را برای پیامبر توصیف می‌کند آن را برتر و بالاتر از هزار ماه معرفی می‌کند این افضل بودن در حقیقت نوعی برکت برای این ماه محسوب می‌شود که قرآن به زیبایی در این آیه معنای برکت را تشریح کرده است.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه در خطبه شعبانیه حضرت رسول اکرم(ص) هم برکت به روشنی معنا شده است، اظهار کرد: حضرت می‌فرماید ماه شعبان ماهی است که با ماه‌های دیگر متفاوت است، ایام و ساعات آن از ایام و ساعات ماه‌های دیگر برتر و بالاتر است، این برکت است؛ حضرت در ادامه می‌فرماید اگر شما واجبی از واجبات خداوند را در این ماه به جا آورید ارزش آن هفتاد برابر بیشتر از انجام این اعمال در ماه‌های دیگر است.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم(ص) درباره تلاوت قرآن در ماه شعبان، خاطرنشان کرد: رسول گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند هر کس در ماه شعبان یک آیه از قرآن را تلاوت کند ثواب یک ختم قرآن برای او نوشته می‌شود این معنای برکت است که به طور کامل در روایات و احادیث معنای آن تفسیر شده است.

امام جمعه قزوین با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) پیرامون تلاوت کنندگان قرآن، ابراز کرد: حاملان و تلاوت کنندگان قرآن در روز قیامت در پوشش رحمت خداوند متعال قرار می گیرند، این پوشش در حقیقت نوری است از خداوند متعال که آنها را فرا گرفته است حامل قرآن شدن زمینه کسب این نور را فراهم می‌کند.

وی در ادامه اطاعت حاملان قرآن را از دستورات خداوند متعال زمینه‌ای برای جلب دوستی خداوند دانست و تصریح کرد: حاملان قرآن باید وقار و بزرگی این کتاب عظیم را حفظ کنند و دستورات آن را به کار ببندند در این صورت محبت خداوند به این گروه افزون می‌شود و خداوند محبت حاملان قرآن را در دل مخلوقاتش خواهد انداخت.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه اضافه کرد: باید میان تلاوت کننده‌گان قرآن و مستمعین آنها یک رابطه عمیق قلبی ایجاد شود، باید انسان به کتاب خداوند احترام بگذارد و اهمیت بالایی را قائل شود، علمای بزرگ و پیشینیان برای قرآن بسیار ارزش و احترام قائل بودند و همین مسأله موجب می‌شد که زندگی آنها از برکت بالایی برخوردار شود.

وی در پایان گفت: طلبه باید بابرکت زندگی کند و درس بخوان، اگر برکت به زندگی طلاب ورود پیدا کند زندگی آنها رنگ دیگری را به خود خواهد گرفت، عنایت خداوند متعال در این میان وارد خواهد شد و تمام گرفتاری‌ها و مشکلات زندگی را از بین خواهد برد، ما بسیار به برکت نیازمند هستیم، از این رو همواره باید از خداوند متعال توفیق زندگی بابرکت را خواستار باشیم./873/202/ب2

ارسال نظرات