۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۴۷۶۰۷۶
در دیدار آیت الله نوری همدانی مطرح شد؛

روایت طریقت منفرد از بی مهری دولت درباره طب سنتی

وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی احیای طب اسلامی و سنتی را آرزوی دیرینه امام و دغدغه رهبری دانست و از بی توجهی دولت نسبت به طب سنتی انتقاد کرد.
طریقت منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمدحسن طریقت منفرد در دیدار جمعی از اساتید طب سنتی با حضرت آیت الله نوری همدانی که ظهر امروز در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، احیای طب سنتی را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: احیای طب سنتی، آرزوی امام خمینی(ره) و دغدغه رهبر انقلاب بوده است و بنده در زمان تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت طب سنتی را ایجاد کردم و دانشگاه جامع طب سنتی نیز در راستای آموزش و پرورش متخصصین این عرصه راه اندازی شد، اما در دولت جدید معاونت حذف و تمام مصوبات قبلی لغو شد.

وی افزود: آموزش طب اسلامی و سنتی، بعد از شهادت امیرکبیر در کشور ممنوع شد و این موضوع ضربه بزرگی به پزشکی کشور وارد کرد، اما با توجه به دغدغه رهبری در این موضوع، احیای طب اسلامی و سنتی بسیار مهم است و در حالی که در بند 12 سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، بازبینی، ترویج، گسترش و نهادینه شدن طب ایرانی اسلامی اشاره شده است، اما این موضوع در کشور ما مغفول مانده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت دهم، با اشاره به رویکرد طب نوین در غرب، اذعان کرد: در طب نوین غربی، الزاماتی وجود دارد که این الزامات در کشور ما وجود ندارد و در حالی که در قوانین جاری، برنامه ای و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، توجه به این الزامات مورد تأکید قرار گفته است، اما در کشور ما اجرا نمی شود.

وی افزود: قشر پزشکی درمان نگر بوده و منافع شان در گرو بیمار شدن مردم است و به همین دلیل انگیزه ای برای پیشگیری بیماری ها که در طب ایرانی اسلامی بر آن تأکید شده است، ندارند.

طریقت منفرد تأکید کرد: دشمنان تمام تلاش خود را کرده اند تا بحث غذا و دارو را در کشور ما تحت مدیریت خود داشته باشند که قبل از انقلاب، تمام داروها از خارج وارد می شد، اما یکی از افتخارات نظام اسلامی این بود که بیش از 97 درصد داروهای خود را در داخل تولید می کرد اما در دولت جدید، واردات دارو شروع شده است و درحال بازگشت به وضع سابق هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طب نوین نیاز جدی به اصلاح ساختار دارد تا حقوق مردم در این بخش داده شود، اما این موضوع نادیده گرفته می شود و مردم بیشترین خسارت را متحمل می شوند./872/پ202/ج

ارسال نظرات