۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۴۷۵۹۴۳
استاد حوزه علمیه:

دشمن به دنبال مهار علمی و اقتصادی انقلاب اسلامی ایران است

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این که انقلاب اسلامی یک گفتمان جدید بر اساس اسلام سیاسی است، گفت: مهار انقلاب اسلامی در حوزه های علمی، اقتصادی و سیاسی از برنامه های دقیق دشمن برای جلوگیری از جهانی شدن گفتمان انقلاب است.
محمد پور رمضان کراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد پور رمضان، استاد حوزه علمیه بابل، امشب در نشست دست اندرکاران برگزاری برنامه های دهه فجر در بندپی شرقی، گفت: انقلاب اسلامی برای پاره کردن زنجیرهایی اسارت ملت ایران از یوق طرح های استعماری غرب و به ویژه آمریکا و استقلال ملت پدید آمد تا شعار نه شرقی و نه غربی یک شعار مهم و اساسی در انقلاب ما است.

وی افزود: استقلال همه جانبه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از جمله خواسته های مردم از نظام اسلامی است که رهبر معظم انقلاب برای هر کدام یک راهکار عملی را در چشم انداز نظام ترسیم کردند.

امام جمعه گلوگاه ضمن تشریح این مطلب که انقلاب اسلامی در حقیقت یک گفتمان جدید بر اساس اسلام سیاسی در حوزه های مختلف است، تاکید کرد: انقلاب اسلامی در حوزه سیاسی با اجرایی کردن حکومت اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه و در حوزه اقتصادی با گفتمانی جدید تحت عنوان اقتصاد مقاومتی طرحی جدید در عرصه بین المللی را مطرح کرد و از این رو دشمنان نظام ما از تحقق کامل آن در کشور و الگو برداری آن در سطح جهانی به وحشت افتادند.

وی ادامه داد: مهار انقلاب اسلامی در حوزه های علمی، اقتصادی و سیاسی از برنامه های دقیق دشمن در کشور است و مسؤولان و مردم باید این مساله را جدی بگیرند.

حجت الاسلام پور رمضان با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمنان به بهانه فعالیتهای هسته ای و مذاکرات سخت و فشرده در سالهای اخیر در این خصوص، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها بر بی نتیجه بودن مذاکرات هسته ای و بدعهد بودن طرفهای غربی به ویژه آمریکایی در این خصوص تاکید کردند و امروز شاهد پیش بینی دقیق معظم له پس از یکسال از اجرایی شدن برجام و عدم پایبندی طرفهای غربی هستیم.

وی ضمن بیان اینکه بعد از یکسال از اجرایی شدن برجام دقیق تر می توان به نقد آن نشست، گفت: مقایسه بین وعده های پیش از برجام و وضعیت معیشتی امروز مردم با وعده های پسابرجام ثابت کرد که عملا به رغم اجرای فراتر از تعهدات ایران در این توافقنامه هیچ اتفاقی برای بهبود اقتصادی کشور و رفع تحریم ها نیفتاده است.

استاد حوزه علمیه بابل به تعطیلی و نابودی برخی از مراکز و دستاوردهای صلح آمیز هسته ای بر اساس برجام اشاره و تصریح کرد: سامانه هسته ای کشور امروز با اجرای فراتر از توافقنامه ای هسته ای از سوی دولت یازدهم به جایی رسیده است که عملا با نبود آن فرقی ندارد.

وی افزود: آنقدر وضعیت مراکز هسته ای ایران آنقدر مهم است که رییس جمهور سابق آمریکا در نطق پایانی خود نمی تواند خوشحالی خود را از این مساله پنهان کنند و توقف فعالیتهای هسته ای ایران را بدون شلیک حتی یک گلوله از دستاوردهای بزرگ آمریکا می داند.

حجت الاسلام پوررمضان با طرح این سوال که آیا هنوز مردم را بین دو قطبی خیالی معیشت و فعالیتهای هسته ای می توان سرگردان کرد، اظهار داشت: برجام نه تنها نتوانست کمترین اثری در ثبات بازار و افزایش ارزش پول ملی داشته باشد بلکه حدود 30 درصد از ثروت مردم کشور را از بین برد.

وی ادامه داد: ثمره برجام ایجاد اشتغال برای صنایع مهم غرب از جمله شرکتهای خودروسازی فرانسه، فروش هواپیمای مرجوعی ایرباس به ایران و باز کردن پای شرکتهای انگلیسی و فرانسوی با قرارداد آی پی سی به صنعت نفت ایران است.

امام جمعه گلوگاه به پیوستن بسیاری از مدافعان سابق برجام به منتقدان امروز آن اشاره کرد و گفت: دولت باید برای عدم اجرای شروط مقام معظم رهبری در برجام و محقق نشدن وعده های پسابرجامی از مردم عذرخواهی کند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی به رغم تاکید مقام معظم رهبری در این چند سال عملا کاری نکرده است، خاطرنشان کرد: راه تقویت اقتصادکشور و ایجاد اشتغال برای جوانان نگاه خودباورانه به جوانان کشور با اجرای همه جانبه اقتصاد مقاومتی است./202/1313/ب1

ارسال نظرات