۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۴۷۵۸۴۹
مدیرکل دفتر تبلیغات اسلامی جنوب‌شرق کشور:

جلوگیری از گسترش تکفیر، راه اعتلای اسلام است

حجت الاسلام خلیلی آگاهی‌ دادن به روحانیان را اولویت دانست و گفت: ما همچون تمام علمای شیعه و سنی از گسترش تکفیر نگران هستیم؛ از این رو تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در این زمینه روزبه‌روز آگاهی روحانیان را بالاتر ببریم.
حجت الاسلام جواد خلیلی، مدیرکل دفتر تبلیغات اسلامی جنوب‌شرق کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام جواد خلیلی، مدیرکل دفتر تبلیغات اسلامی جنوب‌شرق کشور، ظهر امروز در همایش «نقد تکفیر» که با حضور علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان برگزار شد، گفت: قرآن کریم با آیات خود ما را هدایت و موجبات موفقیت اسلام را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: از همان ابتدا در میان تمام پیروان اسلام گروه‌هایی در ادوار مختلف تاریخ شکل گرفتند که قطعا موجب ناراحتی روح بزرگ پیامبر شدند.

حجت الاسلام خلیلی با اشاره به وضعیت گروه‌های تکفیری ابراز داشت: این گروه‌ها که در بین خودشان نیز با اختلاف، گمراهی و غرور مواجه هستند، امروز در سوریه و عراق با نام اسلام مسلمانان را می‌کُشند.

وی به بیان علل تکفیر پرداخت و خاطرنشان کرد: دلیل انحرافی که امروز در جهان اسلام شاهد هستیم، انقلاب بیداری بود که در شمال آفریقا رخ داده بود و اکنون استکبار با منحرف کردن این انقلاب‌ها از جنگ با اسراییل و آمریکا آنان را به سمتی گرایش داده که امروز برادرکُشی را به راه انداخته‌اند.

مدیرکل دفتر تبلیغات اسلامی جنوب‌شرق کشور آگاهی‌ دادن به روحانیان را اولویت دانست و اظهار داشت: ما همچون تمام علمای شیعه و سنی از گسترش تکفیر نگران هستیم؛ لذا تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در این زمینه روزبه‌روز آگاهی روحانیون را بالاتر ببریم؛ زیرا بهترین کار سربازی در راه اعتلای اسلام است.

وی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با همفکری و ایجاد گارگروه‌های تخصصی در راستای تمدن نوین اسلامی که نیازمند رهبری واحد و بدون انشقاق است گام‌های بلندی برداریم تا بر دشمن اصلی خود یعنی آمریکا و اسرائیل غلبه کنیم./202/831/ب1

ارسال نظرات