۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۴۷۵۸۴۱
نماینده ولی فقیه در سوریه:

تفاوت بین ادیان به معنای تناقض نیست

دومین جلسه از دوازدهمین اجلاسیه علمای اسلام و مسیحیت در دمشق زیر نظر دفتر نمایندگی ولی فقیه در سوریه با حضور بزرگان شیعه، سنی و مسیحیت برگزار شد.
آیت الله طباطبائی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین روز اجلاسیه علمای اسلام و مسیحیت با عنوان اسلام و مسیحیت در مکتب الاسد دمشق، پیش ازظهر امروز زیر نظر دفتر نمایندگی ولی فقیه در سوریه برگزار شد.

در روز پایانی این اجلاسیه آیت الله تسخیری مشاور مقام معظم رهبری در امور ین الملل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی حسینی نماینده ولی فقیه در عراق، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبائی نماینده ولی  فقیه در سوریه به همراه وزیر اوقاف سوریه، رئیس اداری مجلس تجمع علماء مسلمین لبنان و دیگر شخصیت های شیعه و سنی و شخصیت های مسیحی سوریه حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاطبائی اشکذری در این همایش با بیان اینکه تفاوت بین ادیان نباید حمل بر تناقض شود، گفت: این تفاوت بین ادیان به معنای تناقض نیست چراکه همه ادیان اصول و مشترکاتی باهم دارند که بر همان اساس گفت و گوی بین ادیان و مذاهب شکل می گیرد در غیر این صورت اگر به معنای تناقض باشد گفت و گوی ادیان و مذاهب معنایی ندارد.

نماینده ولی فقیه در سوریه در ادامه گفت: تأکید ما بر گفت و گو بین اسلام و مسیحیت به دلیل وجود وجوه مشترک بین این دو دین است که آیاتی از قرآن برآن دلالت دارد.

وی آیه «قلْ يا أهل الكتاب تعالوا إلى كلمة سواء بيننا وبينكم» از سوره آل عمران به شماره آیه 64 و آیه «ادعُ إلى سبيل ربك بالحكمة والموعظة الحسنة ! وجادلهم بالتي هي أحسن» از سوره النحل به شماره 125 و آیه «ولا تجادلوا أهل الكتاب إلاّ بالتي هي أحسن» از سوره العنكبوت به شماره 46 را به عنوان دلیل بر مدعای خود قرائت کرد.

گفتنی است در این جلسه سیبویه سرکیسیان، اسقف اعظم ارامنه ایران نیز حضور داشت و سخنرانی کرد./202/933/ب1

ارسال نظرات