۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۴۷۵۸۳۲
مفتی اعظم گرجستان:

اختلاف میان شیعه و سنی در گرجستان معنایی ندارد

مفتی اعظم گرجستان تأکید کرد که مسلمانان در این کشور در اقلیت بوده اما چیزی به نام اختلاف شیعه و سنی وجود ندارد.
علمای گرجستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  عبدالرحمن بیگلر مفتی اعظم کشور گرجستان، امروز در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: این رفت و آمدها برای دوستی و ارتباط تنگاتنگ دو کشور امری لازم و ضروری به شمار می‌رود.

وی افزود: گرجستان کشوری با مساحتی اندک است اما ملت های فراوانی در این کشور زندگی می‌کنند.

مفتی اعظم گرجستان با ابراز خرسندی از ارتباط ایران و کشور گرجستان، بیان داشت: از گذشته دور رابطه ایران و گرجستان حسنه بوده و امید است این رفت و آمدها همچنان ادامه یابد زیرا فرهنگ کشور گرجستان و ایران شباهت فراوان به یکدیگر دارد.

بیگلر با بیان اینکه مسلمانان در گرجستان اقلیت بوده و اکثر مردم این کشور مسیحی هستند، تصریح کرد: شیعه و سنی در گرجستان همانند برادر با صلح و صفا در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و هیچ اختلاف و دشمنی با هم ندارند.

وی ادامه داد: آرامشی که در کشور گرجستان حاکم است برای سایر کشورهای جهان به عنوان الگو به شمار می‌رود زیرا همه ملتها با الگوبرداری از کشور گرجستان می‌توانند با عقاید مختلف  در کنار یکدیگر با صلح و صداقت زندگی کنند.

مفتی اعظم گرجستان با بیان اینکه شعار همه مسلمانان «لااله‌الاالله» است و اختلاف بین شیعه و سنی معنا ندارد، اظهار داشت: ارتباط خوب و تنگاتنگ کشور ایران و کشور گرجستان نشان داد که همه مسلمانان می‌توانند در کنار هم بدون هیچ اختلافی زندگی کنند و با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

بیگلر گفت: کشور گرجستان 250 امام، 7 مفتی، 180 استاد قرآن و 400 روحانی تحصیل کرده دارد.

وی عنوان کرد: ما در این سفر مشاهده کردیم که ایران برخلاف چیزهایی بود که به ما آموزش داده بودند همه مفتی هایی که امروز در این جلسه حضور دارند نظرشان نسبت به ایران تغییر کرده است./813/ب202/د

ارسال نظرات