۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۷۵۸۳۱
امام جمعه موقت اهواز:

اقامه نماز مهم ترین رسالت حکومت دینی است

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که زوال و نابودی یک جامعه زمانی است که نماز را ضایع کند و این مسأله در قرآن کریم به آن اشاره شده است، گفت: اقامه نماز مهم ترین رسالت حکومت دینی است.
حجت الاسلام والمسلمين حسن زاده ، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز در همایش سراسری نماز استان خوزستان که در محل سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به نماز به عنوان مهم ترین فریضه واجب در دین و اینکه در همه ادیان الهی نماز وجود داشته است، ابراز داشت: اقامه نماز مهم ترین رسالت حکومت دینی است.

وی با بیان این که زوال و نابودی یک جامعه زمانی است که نماز را ضایع کند و این مسأله در قرآن کریم به آن اشاره شده است، اظهار داشت: به ضایع شدن نماز به دنبال آن دیگر مفاسد در جامعه ایجاد خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به این که در نظام اسلامی صرفا منبر، موعظه و رسانه نیست، تأکید کرد: بخش هایی از مسأله نماز احتیاج به دستورات حکومتی و صدور بخش نامه ها دارد؛ در مورد نماز نیازمند به برنامه ریزی هستیم.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که در اهواز شهرک های مختلفی ایجاد می شود اما به مسأله نماز و محل اقامه آن توجه نمی شود، اظهار داشت: نتایج ملموس نماز برای جامعه باید نمایش داده شود.

این مقام مسؤول با اشاره به این که اقامه نماز در ادارات سبب کاهش ناهنجاری ها در این بخش خواهد شد، خاطرنشان کرد: در زمینه جاده ها یک مسجد خوب ساخته شود؛ چراکه بر نمازگزار تاثیر دارد و سبب بالا رفتن امنیت در جاده ها می شود.

وی با بیان این که تأثیر نماز را باید شناخت و به جامعه معرفی کرد، گفت: اقامه نماز مراتبی دارد و هرچه که نماز صحیح و کامل تر باشد میزان جلوگیری از انجام منکرات بیشتر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به پیام رهبرمعظم انقلاب به بیست و چهارمین اجلاسیه سراسری نماز مبنی بر دسترسی آسان جهت اقامه این فریضه، تأکید کرد: در ادارات، دانشگاه ها، بازار، صنعت و دیگر محل ها باید برای اقامه نماز دسترسی آسان شود.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به سخنی از امام علی(ع) در نهج البلاغه مبنی براینکه عدالت گسترده ترین واژه در توصیف است، خاطرنشان کرد: عمق بخشیدن به نماز یعنی حداقل این فریضه را صحیح اقامه کرد؛ چراکه نخستین سؤالی که از انسان پرسیده می شود درخصوص نماز است./202/9453/ب1

ارسال نظرات