۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۴۷۵۸۲۹
مشاور معاون وزیر کشور:

نماز باید همراه با نشاط و مراقبت اقامه شود

مشاور معاون وزیر کشور با بیان این که واژه «اقیموا» در آیه قرآن به معنای اقامه نماز همراه با نشاط است و این فریضه را نباید با حالت سستی و کسالت خواند، گفت: نماز افزون بر قیام و نشاط نیازمند حفظ و مراقبت است و باید از این ستون مراقبت کرد.
حجت‎الاسلام قربان لو، مشاور معاون وزیر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجتالاسلام قربان لو، مشاور معاون وزیر کشور، ظهر امروز در همایش سراسری نماز استان خوزستان که در محل سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به آیه قرآنی «...إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ وَلَذِكْرُ اللَّهِ أَكْبَرُ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ»، ابراز داشت: نزدیک به 100 مورد در آیات قرآن کریم به نماز اشاره شده و اقامه در آنها به عنوان عنصر اصلی معرفی شده است.

وی با بیان این که واژه «اقیموا» به معنای اقامه نماز همراه با نشاط است و این فریضه را نباید با حالت سستی و کسالت خواند، اظهار داشت: نماز افزون بر قیام و نشاط نیازمند حفظ و مراقبت است و باید از این ستون مراقبت کرد.

مشاور معاون وزیر کشور با اشاره به شاخص های نماز صحیح و کامل از نظر قرآن کریم، ادامه داد: به میزانی که انسان مرتکب گناه نشود نماز قبول است و اگر در از این فریضه مراقبت نشد لطمه می بیند.

حجتالاسلام قربان لو با اشاره به این که «إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ» تنها یک قدم در نماز و گام بعدی «وَلَذِكْرُ اللَّهِ أَكْبَرُ» است، افزود: لذت افرادی که ذکر خدا را می چشند بالاتر و غیر از لذات جلوگیری از گناه است و در واقع ثمره برتر به فرد مشغول به ذکر می شود.

این مقام مسؤول با اشاره به این که بعضی ها آیه «وَلَذِكْرُ اللَّهِ أَكْبَرُ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ» را اینگونه تفسیر کرده اند که نماز به این میزان انسان را بالا می برد که سبب می شود خداوند به یاد بنده باشد، ادامه داد: در آیه «ذِكْرُ رَحْمَتِ رَبِّكَ عَبْدَهُ زَكَرِيَّا» آمده که یک ذکر عام و یک ذکر خاص وجود دارد  این آیه اشاره به ذکر خداوند نسبت به بنده  و ثمره نماز است.

وی با اشاره به این که باتوجه به آیه «اسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ» باید از نماز استعانت گرفت چراکه در این صورت جزء مخاطبان «وَلَذِكْرُ اللَّهِ أَكْبَرُ» خواهند شد، تصریح کرد: بی اهمیتی به نماز مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت و وزیر، نماینده مجلس و دیگر مسؤولان نیز در نماز جماعت ها  شرکت کنند./202/9453/ب1

ارسال نظرات